شناسهٔ خبر: 26062202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

استقرار ۱۴۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه در همدان

گروه اجتماعی- معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان همدان از استقرار ۱۴۰ پایگاه جمع آوری زکات فطره در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

استقرار 140 پایگاه جمع آوری فطریه در همدان

حمیدالله فارسی، معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: سازمان بهزیستی با توجه به وظایف ذاتی خود به منظور حمایت از نیازمندان، معلولان و قشر ضعیف جامعه هر ساله بخشی از فعالیت خود را به جمع‌آوری زکات فطریه اختصاص می‌دهد.
وی از فعالیت بیش‌ از 600 پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در روز عید سعید فطر خبر داد و افزود: امسال شورای زکات با همکاری دو مجموعه بهزیستی و کمیته امداد 610 پایگاه سیار جمع‌آوری زکات فطریه در مساجد،‌ مصلی‌ها و محل‌های برگزاری نماز عید فطر در سراسر استان برپا خواهد کرد.
فارسی با بیان اینکه 470 پایگاه مشترک با کمیته امداد است گفت: از 610 پایگاه جمع آوری زکات فطره، 140 پایگاه به صورت مستقل مختص بهزیستی است که از این میان، 130 پایگاه در شهر همدان و مابقی در شهرستان‌ها استقرار خواهد یافت.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان از توزیع 200 هزار پاکت جمع آوری زکات فطریه توسط شورای زکات خبر داد و گفت: 100 هزار پاکت فطریه‌ در استان در حال توزیع است که مبالغ جمع آوری شده از آن برای کمک به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش این مجموعه هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه 248 هزار و 184 نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند عنوان کرد: 35 هزار و 368 خانوار در حوزه توان بخشی و 161 هزار و 67 خانوار جزء خانواده‌های نیازمند این مجموعه هستند؛ 11 هزار و 77 خانوار مستمری بگیر بهزیستی و 5 هزار و 521 خانوار در صف دریافت خدمات بیمه هستند .
فارسی با اشاره به اینکه اولویت بهزیستی استان تأمین هزینه معیشت، درمان و تحصیل مددجویان است گفت: فرزندان معلول و مددجویان بهزیستی به ویژه کودکان بی سرپرست، در انتظار کمک‌های نقدی و غیر نقدی شهروندان مومن و وظیفه شناس استان هستند.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی ادامه داد: لذا مجموعه بهزیستی تقاضامند است با پرداخت فطریه و کفاره در عید سعید فطر و سایر کمک‌های نقدی، غیر نقدی و خدماتی، با فرزندان آسمانی مددجویان همگام باشند.
وی عنوان کرد: کلیه ادارات و مراکز بهزیستی در سراسر استان در طول ماه مبارک و نیز ایام ا... عید فطر پذیرای کمک‌های مردم نیکوکار استان است که در این میان می‌توانند وجوهات نقدی خود را به شماره حساب ۲۱۷۳۴۵۵۶۲۷۰۰۸ با شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۹۷۲۶ بانک ملی شعبه مهدیه همدان بنام مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان واریز کنند؛ کد دستوری ۱۴۰۰۰۲۸*۴*۷۳۳* نیز شیوه دیگر برای پرداخت نقدی هم استانی‌های عزیز است.
انتهای پیام

نظر شما