شناسهٔ خبر: 26047846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

مجمع عمومی و سالیانه هیات ورزشهای همگانی استان قزوین برگزار شد

رییس فدراسیون ورزش های همگانی کشورمان در مجمع عمومی و سالیانه هیات ورزشهای همگانی استان قزوین گفت: همه شهرهای کشور باید در راستای توسعه ورزش همگانی دارای جاده سلامت و همچنین بوستان های بانوان باشند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین؛مجمع عمومی و سالیانه هیات ورزشهای همگانی استان قزوین با حضور امیر سرتیپ مجدآرا رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی کشورمان،علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان،افسانه حسن نایبی معاونت ورزشی،اردشیری مسئول حراست،پاکدامن مسئول امور ورزش بانوان،لطفی سرپرست بازرسی و رسیدگی به شکایات،ماهوتی رئیس گروه ورزش قهرمانی و درویشی رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان و اعضاء مجمع در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد.در این مجمع ابتدا افسانه حسن نایبی معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش های ارزنده مجموعه هیات ورزشهای همگانی استان،توسعه ورزش همگانی در تمامی رشته های ورزشی را از اهداف اداره کل ورزش و جوانان استان عنوان کرد و افزود:برنامه ریزی های مدون هیات ورزشهای همگانی در کنار حمایت های استانداری قزوین و اداره کل ورزش و جوانان استان زمینه توسعه بیش از پیش ورزش همگانی را رقم زده است که این مهم در تمامی شهرهای استان با همکاری مجموعه مدیران شهری در حال انجام است که برگزاری همایش های بزرگ پیاده روی در تمامی شهرها و بیشتر روستاهای استان،از نتایج این برنامه ریزی هاست.
در ادامه؛امیررضایی رئیس هیات ورزشهای همگانی استان گزارشی از برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته در سال 96 و ابتدای سال 97 ارائه داد.وی ادامه داد:برگزاری 37 همایش پیاده روی خانوادگی،کلاس های آموزش در شاخه های ورزش همگانی، تربیت 800 مربی برای اولین بار در استان،اعزام 15تیم به مسابقات داخلی و خارجی ،برگزاری جشنواره ها و مسابقات کارکنان دولت از جمله عملکرد های هیات ورزش های همگانی در سال گذشته بوده است.
محمد رضایی افزود: علیرغم تمامی محدودیت های مالی تقویم ورزشی سال 96 ورزش همگانی استان قریب به 92درصد تحقق یافت که امیدواریم در سال جاری نیز در تحقق تقویم ورزشی استان همچون سال گذشته موفق عمل کنیم.
در ادامه؛علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان ضمن اشاره به استقبال بی نظیر مردم ورزش دوست قزوین از همایش پیاده روی 14 اردیبهشت ماه،از استان قزوین بعنوان استانی مهم و تاثیرگذاردر توسعه ورزش همگانی کشورمان نام برد و افزود:استان قزوین از دیرباز بعنوان پایتخت پیاده روی جهان مطرح بوده است و این مهم در سالجاری با همکاری مجموعه دستگاههای اجرایی استان بویژه استانداری قزوین باردیگر تکرار شد تا استان قزوین در زمینه توسعه ورزش همگانی باردیگر توانمندی خود را نمایان سازد.علایی مقدم ادامه داد:علایی مقدم بیان کرد: امسال تلاش می کنیم تا المپیاد نوجوانان و کارگران را هم در قزوین برگزار کنیم تا به تقویت روحیه نشاط و شادابی در جامعه کمک شود.وی اظهارداشت: با دستور استاندار قزوین از این پس سالنهای ورزشی دستگاههای اجرایی در صبح ها در اختیار هیئت ورزش های همگانی قرار خواهد گرفت.امیر رضایی رئیس هیئت ورزش های همگانی استان قزوین هم با ارائه گزارشی از فعالیت این هیئت اظهارداشت: همایش پیاده روی خانوادگی در استان قزوین برگزار شد تا بتوانیم عنوان بزرگترین پیاده روی را در کتاب گینس ثبت کنیم که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد.وی اضافه کرد: دستگاههایی برای ثبت دقیق شرکت کنندگان در پیاده روی در مسیر نصب شد اما هجوم مردم غافلگیرکننده بود و در شرایطی که ۱۵ دوربین و هلی شات این پیاده روی را ثبت می کرد پس از ثبت ۷۰ هزار نفر دچار اشکال فنی و تاخیر در ثبت شد که نتوانستیم آمار دقیقی ارائه کنیم.امیر رضایی تصریح کرد: البته مدارک لازم به گینس ارسال شده و امیدواریم در سال آینده این رویداد مهم را به نام قزوین ثبت کنیم.وی اظهارداشت: در حال حاضر همایش پیاده روی در شهرهای قزوین، طارم، بیدستان، محمدیه و تاکستان برگزار شده و امسال در آوج نیز برگزار خواهد شد.مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: برگزاری المپیاد دانشجویی، کارگری ، نوجوانان و کارمندان دولت را امسال همچون سالهای گذشته با جدیت پیگیری می کنیم تا ورزش به عنوان یک نیاز اصلی در سبد خانواده ها قرار گیرد.
عباس علایی مقدم افزود: برنامه های خوبی برای تقویت ورزش همگانی در نواحی منفصل شهری نیز در سال جاری در نظر گرفته شده است که امیدواریم با جدیت پیگیری و اجرا شوند.
وی ادامه داد: باید در بخش ها، روستاها و شهرهای استان نیز برنامه ها، همایش ها و جشنواره های ورزشی با همکاری هیات روستایی و ورزش همگانی انجام شود تا شاهد بسط و گسترش ورزش روستایی و همگانی در استان باشیم.
علایی مقدم گفت: هدف از برگزاری المپیادهای مختلف نهادینه کردن ورزش در سبد خانواده است تا این نوع فعالیت های ورزشی حضور مردم در کنار هم و نشاط اجتماعی را تقویت کند.
علایی مقدم با بیان اینکه اماکن ورزشی در شهر کم نیستند و باید برای استفاده از آنها مدیریت کنیم،افزود: امیدواریم با پیگیری و ارائه برنامه ها توسط شهرستان ها و بخش های استان شاهد اجرای سند توسعه ورزش همگانی در استان بوده و بتوانیم سلامت را از طریق ورزش در جامعه نهادینه کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در خاتمه افزود: علیرغم اینکه کارهای خوبی در زمینه ورزش همگانی در استان انجام شده است ولی هنوز به نقطه مطلوب در این زمینه نرسیده ایم و باید تلاش بیشتری در توسعه ورزش همگانی دراستان صورت گیرد.
در ادامه؛دکتر مجدآرا رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی کشورمان افزود:خوشبختانه استان قزوین گام های خوبی را برای اجرای طرح های ورزشی و به ویژه توسعه ورزش های همگانی برداشته و باید از مسئولان مربوطه قدردانی کرد.
وی افزود: قزوین ظرفیت بسیار خوبی را برای توسعه ورزش های همگانی و پیاده روی های خانوادگی دارد و مردم این استان نیز علاقه مندی خود را با استقبال از این برنامه ها نشان داده اند.
مجدآرا همچنین گفت: 80 درصد درآمد دوره ها و کلاس های آموزشی برگزار شده دراستان اخذ شده که نشان می دهد آموزش ها که از شاخصه های توسعه به شمار می رود به خوبی در استان قزوین به بار نشسته است.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی ادامه داد: قزوین رتبه اول را در آموزش و کارآفرینی این فدراسیون به دست آورده است.
وی افزود:در دیداری که امروز با استاندار قزوین برگزار شد به نیازهای حرکتی مردم استان اشاره شد و استاندار نیز بر برگزاری مستمر شورای ورزش همگانی، اجرای برنامه ها و سند توسعه ورزش همگانی تاکید کردند.
مجدآرا همچنین گفت: وفاق و همدلی خوبی برای اجرای برنامه های ورزشی در استان قزوین وجود دارد که باید از این ظرفیت بهره برداری بیشتری به نفع استان صورت گیرد.

نظر شما