شناسهٔ خبر: 25949333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شب زنده داری مازندرانی ها در دومین شب از لیالی قدر

آیین های شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان ودومین شب از لیالی قدر با نجوای " بک یا الله" والهی العفو" مردم خداجوی و مومن دیارعلویان برگزار شد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، شب قدر فرصتی برای تولدی دیگر است، که اگر قدر آن دانسته شود سرآغازی برای زندگی دوباره آدمی است.
در این شب که به گواه سوره قدر برتر از هزار ماه است؛ آسمان به زمین نزدیکتر و سفره بخشش الهی به گستره عالم گسترده است.
مسلمانان از هر دین و مذهبی در سراسر دنیای اسلام این شب را تا سپیده دم زنده نگه داشته و با تمسک به قرآن و پرودگار عالم، ضمن طلب عفو و استغفار، مقدرات و سرنوشت خیر برای خود و هم نوعان طلب می کنند.
جای جای استان ولایتمدار مازندران در لیالی قدر حال و هوای متفاوتی دارد و زائران و مجاوران مقابرامامزادگان (ع) ودیگر اماکن زیارتی شهرها و روستاهای استان شب را با دعا و توسل در حریم نور به صبح می رسانند و موج خروشان جمعیت شب زنده دار در این اماکن چشم نواز و کم سابقه است.
بنا به گفته حجت الاسلام  حیدری، مدیرکل اوقاف وامورخیریه مازندران، حدود 300 مقابرامامزادگان (ع) از چند روز گذشته برگزاری برنامه های مختلف شب های قدر نظیر مناجات خوانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و محافل قرآنی آماده شده است.
وی افزود: در شب‌های قدر حدود 2 هزار خادم آماده خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران آستان مقدس امامزادگان به مردم خداجوی استان هستند.
درهمین حال آیین های شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان ودومین شب از لیالی قدر با نجوای " بک یا الله" والهی العفو" مردم خداجوی  و مومن دیارعلویان برگزار شد.
 نجواهای عاشقانه و مناجات دعای جوشن کبیر زائران، شب سه شنبه آعاز و  سحرگاه چهارشنبه ادامه داشت،
مومنین روزه دار در این شب پر فضیلت در جوار بارگاه امامزادگان والامقام (ع) و مساجد دست نیاز به درگاه خدای متعال بلند کرده و با اشک و آه و زمزمه های یا رب، یا رب با خالق خویش به راز و نیاز نشستند. 
این آیین های معنوی در بیشتر مناطق دیار علویان با تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی آغاز شده و در ادامه دعای جوشن کبیر توسط ذاکران اهل بیت قرائت شد. 
مرثیه سرائی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، سخنرانی و برگزاری مراسم احیاء شب قدر از دیگر برنامه های این مراسم روح بخش در مازندران بود. 

نظر شما