شناسهٔ خبر: 25934863 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترکیه مانع بازگشت اهالی غوطه شرقی از عفرین می شود

دمشق - ایرنا - ارتش ترکیه به همراه شبه نظامیان وابسته به خود با اتخاذ تدابیر امنیتی از بازگشت اهالی غوطه شرقی از منطقه عفرین به خانه و کاشانه شان در استان ریف دمشق جلوگیری می کند.

صاحب‌خبر -

روزنامه سوری الوطن در شماره امروز (دوشنبه) به نقل از منابع محلی ضمن اعلام این مطلب افزود : شبه نظامیان زیر نظر ارتش ترکیه با برپایی پست های بازرسی در گذرگاه های ورودی شهر عفرین در استان حلب در شمال سوریه در 2 روز گذشته از عبور صدها خانواده از اهالی غوطه شرقی برای رسیدن به حلب یا ادلب و از آنجا به شهرک های آزاد شده شان در جنوب دمشق جلوگیری کردند.
این در حالی است که ارتش سوریه و پلیس نظامی روسیه اجازه بازگشت این خانواده ها به خانه و کاشانه شان را صادر کرده اند.
منابع مزبور افزودند: 2 گذرگاه 'دیربلوط' در 'جندیرس' عفرین در شمال حلب و 'غزاویه' در نزدیکی شهر 'داره عزه' در حومه غربی حلب بر روی آوارگان غوطه شرقی بسته شده است.
همچنین گذرگاه عفرین اعزاز واقع در جاده 'کفر جنه' که جمعه گذشته باز بود، توسط تروریست های حامی ترکیه نیز بسته شده است.
ترکیه از سوی دیگر همچنان جاده عمومی عفرین به حلب را بر روی آمد و شد مردم و خودروها بسته است.
ارتش سوریه اخیرا به آن دسته از اهالی غوطه شرقی که از خانه و کاشانه شان مهاجرت کرده اند، اجازه بازگشت به مناطق مسکونی شان را داد. آنها در عملیات آزادسازی غوطه شرقی توسط ارتش این منطقه را ترک کرده بودند.
این در حالی است که عملیات بازسازی تاسیسات عمومی و مراکز خدمات رسانی در غوطه شرقی به منظور تشویق ساکنانش برای بازگشت به آن به شدت جریان دارد.
ارتش سوریه 23 فروردین امسال با تسلط بر شهر دوما، کنترل کامل غوطه شرقی دمشق را در دست گرفتند. دوما آخرین شهر در غوطه شرقی دمشق بود که در کنترل معارضان مسلح و تروریست‌های جیش‌الاسلام قرار داشت.
خاورم ** 1487 **8005**1590

نظر شما