اگرچه هماکنون بازی مولتیپلتفرم Fortnite به عنوان محبوبترین بازی در بین بازیبازان سراسر جهان شناخته میشود و بیشترین تعداد کاربر را به خود اختصاص داده است؛ اما موفقیت بازی Player Unknown’s Battleground یا به طور خلاصه PUBG نیز انکار ناپذیر است. در واقع شرکت اپیک گیمز (Epic Games) پس از مشاهدهی محبوبیت PUBG و H1Z1 بود که به فکر ساخت یک مود بتلرویال (Battle Royal) برای بازی خود افتاد و با پشتیبانی صحیح و عرضهی آن برای تمام پلتفرمهای محبوب، توانست به موفقیت فعلی دست یابد. PUBG پس از عرضه، رکوردهای بسیاری را در زمینهی تعداد بازیبازان همزمان و فروش و غیره شکست اما پس از محبوبیت Fortnite، از موفقیت آن نیز کاسته شد.
خالق بازی بتلرویال PUBG، برندن گرین (Brendan Greene)، در جواب یکی از خبرنگاران در مورد حسش به عنوان پیشرو و دخیل، حتی به صورت غیر مستقیم در محبوبترین بازی جهان (Fortnie BattleRoyal) چیست؟او در پاسخ چنین گفت:
احساس فشار میکنم. خصوصا که حالا انتظارات زیادی از ما وجود دارد.
او همچنین حول برنامهی آیندهاش و بازی جدید خود در مصاحبهای با وبسایت EDGE اذعان داشت:
من از انتشار بازی جدیدم بیم دارم. چرا که آن اثر در واقع بازی بعد Player Unknown’s خواهد بود و بهتبع، مستقل از کاری که انجام بدهم، نظرات بسیاری را به خود جلب خواهد کرد و نقدهای بسیاری حول آن اراعه خواهد شد.
پروژهی بعدی من PUBG نخواهد بود و انتظار ساخت بازیای که ۳ میلیون کاربر همزمان و میلیونها کاربر در هر ماه داشته باشد را ندارم و این را به عنوان حقیقتی قبول کردهام. اما هدف من نیز ساخت چنین بازیای نیست. قصد من ساخت بازیای است که خودم میخواهم آن را تجربه کنم. اگر دیگران نیز مایل به انجام آن باشند واقعا عالی است اما در نهایت، اگر کسی مایل به تجربهی آن نبود، من بازیای دارم که خودم دوست دارم آن را بازی کنم. این نقطهنظر من است؛ گرچه میدانم با این رویه تخریب خواهم شد اما ایرادی ندارد.
با وجود این سخنان، خالق PUBG قصد معرفی بازی جدیدی در آیندهی نزدیک ندارد و در حال حاضر، تمرکز خود را برروی پیشرفت PUBG و به خصوص گسترش آن در ورزشهای الکترونیکی (ESports)، خواهد گذاشت. اخیرا بخشی از تیم PUBG Corp برنامههای آیندهی برندن گرین را برای بهبود PUBG در زمینههای مختلف افشا کردند. همچنین او پیش از این ادعا کرده بود که این عنوان تا ۲۰ سال پشتیبانی خواهد شد.
گرین اطمینان داد که بازی جدید او با PUBG بسیار متفاوت خواهد بود. نه فقط در سبک و موضوع آن، چرا که معتقد است پروژهی جدیدش هرگز نمیتواند به اندازهی سبک بتلرویال مخاطب جذب کند، بلکه تفاوت آن در تمام جنبهها خواهد بود. او همواره علاقهی خود به گسترش سبک بتلرویال را اذعان داشته و همچنین به طور خلاصه دربارهی مقلدان PUBG و این سبک و موفقیت احتمالی آنها در این صنعت نیز صحبت کرده است.
بازی Player Unknown’s Battleground هماکنون برروی پلتفرمهای رایانههای شخصی و ایکسباکس وان و همچنین تلفنهای هوشمند در دسترس میباشد و هنوز تاریخی مبنی بر عرضهی آن برای پلیاستیشن ۴ مشخص نشده است.
نظر شما