شناسهٔ خبر: 25839941 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

صالحی در حاشیه نشست هیات دولت:

مشکلی برای خرید کاغذ مطبوعات نداریم/ نابسامانی‌ها در توزیع کاغذ

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت:مشکلی برای خرید کاغذ مطبوعات و تامین ارز در این رابطه نداریم و با همان قیمت ۴۲۰۰ تومان مصوب کاغذها را خریداری خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در واکنش به عدم استقبال هنرمندان به حضور در مراسم افطار رئیس‌جمهور اظهارداشت: سنت افطاری رئیس‌جمهور فرصتی برای گفت‌وگو با مجموعه‌های مختلف از جمله هنرمندان ایجاد می‌کند.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط خاص جهانی و منطقه‌ای این تعاملات و گفت وگوها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه شرایط فعلی کشور همدلی‌ها و انسجام بیشتری را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: انشالله شاهد همدلی بیشتر در جامعه فرهنگی و هنری باشیم.

صالحی در پاسخ به سوالی پیرامون اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی سال گذشته مصوبه‌ای در ارتباط با اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد داشتند که پیگیری‌های لازم در ارتباط با آن انجام نشده بود. امسال این اساسنامه تصویب شد که طبعا به کمک این اساسنامه شرایط استقرار کانون‌ها در چارچوب قانون مهیاتر می‌شود.

وی افزود: شورای عالی سیاستگذاری در این اساسنامه پیش‌بینی شده که برخی از وزرا و مجموعه‌های عمومی در آن حضور دارند. از طرفی آیین‌نامه مالی این کانون‌ها در اختیار این شورا قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به نظر می‌آید فاصله تاخیر زمانی که در اساسنامه کانون‌ها داشتیم ضربه‌هایی از لحاظ ساختاری به کانون‌ها زده، این در حالی است که این کانون‌ها نه تنها در حوزه‌های دینی، بلکه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

صالحی با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار کانون و ۱۲ هزار کتابخانه در مساجد وجود دارند، تصریح کرد: این نهادهای فرهنگی با کمک این اساسنامه که استقرار قانونی و چارچوب‌دار آنها را فراهم می‌کند، می‌تواند شرایط بهتری را در دهه پنجم انقلاب فراهم آورد.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون مشکل کاغذ مطبوعات، خاطرنشان کرد: مشکلی برای خرید کاغذ مطبوعات و تامین ارز در این رابطه نداریم و با همان قیمت ۴۲۰۰ تومان مصوب کاغذها را خریداری خواهیم کرد و انتظار می رود جریان توزیع کننده کاغذ با دقت بیشتری در رابطه با توزیع کاغذ برخورد کند. نابسامانی‌هایی در زمینه توزیع کاغذ وجود دارد و سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به آن برخورد لازم را خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تاکید کرد: برای تامین ارز خرید کاغذ مشکلی نداریم، اما در توزیع آن مشکلاتی وجود دارد.
 

نظر شما