شناسهٔ خبر: 25833708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام هاشمی:

ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی‌انقلاب، محدود به ایام خاصی نیست

گروه سیاسی - رییس شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان مرکزی گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب محدود به ایام خاصی نیست و متعارف از فعالیت همه‌ساله دهه‌فجر انقلاب اسلامی با نگاه به ۴ دهه حیات و بالندگی انقلاب اسلامی و با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده تشکیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی‌انقلاب، محدود به ایام خاصی نیست

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس هاشمی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، شامگاه سه‌شنبه ۸ خردادماه در اولین جلسه شورای سیاست‌گزاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان بیان کرد: این ستاد تنها محدود به برگزاری دهه فجر نیست بلکه از ابتدای سال باید ستاد تشکیل شود و درهمه برنامه‌های طول سال مانند ارتحال امام، روز قدس و ... باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: در این راستا شورایی در شهر تهران تشکیل شده است و اعضای آن در قالب وزرایی در برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنند که با هدف بزرگداشت انقلاب اسلامی با تاکید بر کارنامه چهل‌ساله جمهوری اسلامی، اصول بنیادین، ارزش‌ها و عمل‌هاست.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: اهداف جزیی این ستاد تاکید بر ثبات روز‌افزون جمهوری اسلامی و شکوفایی انقلاب در چهلمین سال پیروزی به رغم دشمنی‌های بی‌وفقه استکبار و همراهانش است که اخیرا هم بر این ادعا بودند که ایران اسلامی چهلمین سالگرد را نخواهد دید.
حجت‌الاسلام هاشمی افزود: زمینه‌های افزون‌ترآاشنایی افراد مختلف ایران به ویژه جوانان با آرمان‌های بلند انقلاب، معرفی نظام جمهوری اسلامی به عنوان مولود بزرگ انقلاب اسلامی، نظام دارای جامعیت و کارآمدی و برقراری مردم‌سالاری دینی و حفظ استقلال در عرصه‌های بین‌المللی، تبیین نقش بی‌بدلیل ولایت‌فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی و نظام و مهم‌ترین حافظ و نگهبان جمهوریت نظام، تبیین نقش محوری و تعیین‌کننده مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب طی چهار دهه پرافتخار گذشته و تقویت قدرت نرم نظام از طریق مشارکت گسترده مردم در برنامه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برای مقابله با جنگ نرم گسترده دشمنان از جمله اهداف تشکیل شورای مذکور در تهران است.
وی گفت: اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در شهر تهران نماینده ولی‌فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، معاون اول رییس‌جمهور، معاون اول قوه‌قضاییه، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان برنامه‌و‌بودجه، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل سپاه پاسداران، رییس سازمان صداو‌سیما، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، معاون علمی و فناوری، بسیج و وزیر امور‌خارجه هستند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: بر اساس حکم آیت‌الله جنتی در استان‌ها نمایندگان ولی‌فقیه تحت عنوان رییس شورای سیاست‌گزاری و راهبری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی همانند شهر تهران این برنامه را اجرا می‌کنند که در استان مرکزی آیت‌الله دری نجف‌آبادی این مسئولیت را عهده‌دار هستند. استاندار نیز به‌ عنوان جانشین شورای سیاست‌گزاری و شورای هماهنگی تبلیغات دبیرخانه ستاد هستند.
حجت‌الاسلام هاشمی گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب محدود به ایام خاصی نیست و متعارف از فعالیت همه‌ساله دهه فجر انقلاب اسلامی با نگاه به ۴ دهه حیات و بالندگی انقلاب اسلامی و با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده تشکیل می‌شود.
وی گفت: دبیرخانه و ستاد اجرایی با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در دفاتر استانی نهاد مستقر و حوزه فعالیت شورا و ستاد تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه است در نتیجه تشکیل ستادهای مشابه در شهرستان ضروری است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: تاکنون ۱۳ کارگروه در استان‌ها پیشنهاد شده است، این کارگروه‌ها عبارتند از کارگروه فرهنگی و هنری با مسئولیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کارگروه اقتصادی با مسئولیت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری، کارگروه علم و فناوری با مسئولیت رییس بنیاد نخبگان استان، کارگروه رسانه و فضای مجازی با مسئولیت مدیرکل صدا و سیمای استان، کارگروه روستا و محرومیت‌زدایی با مسئولیت کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان، کارگروه ورزش و جوانان با مسئولیت مدیر کل ورزش و جوانان استان، کارگروه زنان با مسئولیت امور بانوان و خانواده استانداری، کارگروه تشکل‌های مردم‌نهاد با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان، کارگروه حوزه و روحانیت با مسئولیت مدیر حوزه علمیه استان، کارگروه ایثار و شهادت با مسئولیت مدیر کل بنیاد شهید استان، کارگروه بهداشت و سلامت با
مسئولیت رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، کارگروه دفاعی و بسیج مردمی با مسئولیت فرمانده سپاه استان و کارگروه محرومان و دانش‌آموزی با آموزش‌و‌پرورش استان است.
حجت‌الاسلام هاشمی بیان کرد: رییس شورای سیاست‌گزاری و راهبری در شهرستان‌ها امام جمعه و فرماندار به عنوان جانشین در مرکز شهرستان است. امیدواریم سالگرد ارتحال امام و روز قدس را تحت همین عنوان با شکوه خاص برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.
به گزارش ایکنا، در این جلسه مسئولین دستگاه‌های اجرایی حاضر و ائمه‌جمعه به ارائه پیشنهاد‌های خود در ارتباط با هرچه بهتر برگزار کردن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب پرداختند.
انتهای پیام

نظر شما