شناسهٔ خبر: 25806888 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نتانیاهو فرماندهان امنیتی رژیم صهیونیستی را فراخواند

کابینه امنيتي رژیم صهیونیستی به دنبال حملات موشکی نیروهای مقاومت به مناطق صهیونیست نشین ، خواستار حمله ارتش صهیونیستی به فلسطينيان شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما ؛ مهمترین رویدادهای سرزمین های اشغالی به شرح ذیل است ..
 
ابومجاهد: آنچه درغزه رخ داد پیام ساده ای برای دشمن بود
­شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: ابومجاهد سخنگوی کمیته های مقاومت مردمی فلسطین گفت: آنچه امروز در نوار غزه رخ داد، پیام ساده ای برای دشمن اسرائیلی بود.
 
جبهه خلق: اشغالگران برای تشدید تنش در غزه تلاش می کنند
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: کاید الغول عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت: اشغالگران به دنبال تشدید تنش هستند. قاهره برای جلوگیری از وخامت اوضاع در نوار غزه بر اساس توافق های به دست آمده در سال 2014 تلاش می کند.
 
­
رسانه های صهیونیست:اگر در چند ساعت آینده اوضاع آرام نشود، به سوی جنگ در غزه پیش خواهیم رفت
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: رسانه های اسرائیلی تاکید کردند اگر حملات متقابل در نوار غزه تا چند ساعت آینده متوقف نشود، این منطقه به سوی جنگ حرکت خواهد کرد.
 
نتانیاهو فرماندهان امنیتی رژیم صهیونیستی را فراخواند
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، فرماندهان بلندپایه امنیتی این رژیم را برای نشست فوق العاده درباره تحولات نوار غزه فراخواند.
 
فوزی برهوم: مسئولیت هرگونه تشدید اوضاع به عهده رژیم صهیونیستی است
­
فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت... اقدامی که مقاومت صبح امروز انجام داد، در چارچوب حق طبیعی دفاع از ملت ما و در پاسخ به جنایت های مبتنی بر کشتار اسرائیلی ها و ترور اعضای مقاومت در رفح و شمال غزه صورت گرفت. مسئولیت هرگونه تشدید اوضاع در آینده به طور کامل برعهده رژیم اشغالگر اسرائیل است.
 
رژیم صهیونیستی از سرنگون کردن دو موشک بر فراز شهرک سدیروت خبر داد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: اسرائیل دو موشک را بر فراز شهرک سدیروت سرنگون کرد.
 
زخمي شدن سه اسرائيلي در مرزهاي غزه
به گزارش شبکه تلويزيوني الميادين، سه اسرائیلی بر اثر اصابت ترکش های یک راکت شلیک شده از نوار غزه، زخمی شدند.
 
درخواست کابينه رژيم صهيونيستي براي حمله به نوار غزه
کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به دنبال حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطینی به مناطق صهیونیست نشین که در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی انجام شد ، خواستار پاسخ ارتش صهیونیستی به گروه های مقاومت شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، رسانه های اسرائیلی اعلام کردند آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با رئیس ستاد ارتش این رژیم و برخی مقامات وزارت جنگ اوضاع غزه را به طور ویژه بررسی می کنند.
پیش از این هم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کابینه اشغالگر اسرائیل به دنبال تحولات در جنوب اراضی اشغالی با برخی وزیران و مقامات صهیونیستی مشورت های امنیتی داشت.
در همین حال برخی اعضای کابینه امنیتی از ارتش اشغالگر خواستند تا به حملات مقاومت فلسطینی به شهرک های صهیونیست پاسخ دهد.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2251550" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2139828/2251550?width=340&height=240"></script></div>
 
 
­
رسانه های صهیونیست: روز داغی در انتظار غزه است
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: رسانه های اسرائیلی به نقل از سازمان های امنیتی این رژیم تاکید کردند روز داغ و خشونت باری در انتظار نوار غزه است.
 
شلیک موشک به جای خمپاره از نوار غزه آغاز شد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: رسانه های اسرائیلی اعلام کردند در حالی که صبح امروز فقط خمپاره از نوار غزه به طرف شهرک های نزدیک نوار غزه شلیک می شد، اکنون شلیک موشک ها از این منطقه آغاز شده است.
 
تماس ها با کشتی آزادی در سواحل غزه قطع شد
موسسه شکستن محاصره نوار غزه از قطع تماس با کشتی آزادی از بیست دقیقه پیش خبر داد و اعلام کرد آخرین خبری که از این کشتی وجود داشت اقدام قایق های جنگی اشغالگران در محاصره آن بود.
 
قایق های جنگی رژیم صهیونیستی کشتی آزادی را در سواحل غزه محاصره کردند
­شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: قایق های جنگی ارتش اسرائیل، «کشتی آزادی» را که از سواحل نوار غزه حرکت کرده بود، به محاصره خود درآوردند اما هنوز به آن نزدیک نشده اند.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه
جنگنده های رژيم صهيونيستي اهدافی را در نوار غزه بمباران کردند. شبکه تلویزیونی العالم نيز در خبری فوری اعلام کرد: ­ شاخه نظامی مقاومت فلسطین پایگاه های رژیم اشغالگر صهیونیستی را در نزدیکی نوار غزه با خمپاره هدف قرار داد.  ­در همين حال­ یک مسئول اسرائیلی گفت جنبش جهاد اسلامی فلسطین چندین فروند موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است.
شلیک موشک به طرف شهرک های صهیونیستی نزدیک غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: شاهدان در شهرک های اسرائیلی نزدیک نوار غزه اعلام کردند سامانه گنبد آهنین، چند فروند موشک شلیک شده از نوار غزه را سرنگون کرد. ­شبکه تلویزیونی المسیره لحظاتی پیش نيز اعلام کرد: دو موشک به محل شورای قدیمی عسقلان (واقع در جنوب فلسطین اشغالی) اصابت کرده است. 

انفجارهای مهیب در نوار غزه
 
­شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: انفجارهای مهیبی نوار غزه را لرزاند.
همچنين رسانه های اسرائیلی از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک های نزدیک نوار غزه خبر دادند.

تیراندازی در تل آویو با یک کشته و یک زخمی

شبکه تلویریونی العالم در خبری فوری به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد، در حادثه تیراندازی در تل آویو یک شهرک نشین کشته و فردی دیگر زخمی شد. نظامیان اشغالگر در تعقیب عوامل تیراندازی هستند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی شمال نوار غزه را بمباران کردند
تلویزیون المیادین در خبری اعلام کرد؛ جنگنده های رژیم صهیونیستی شمال نوار غزه را به شدت گلوله باران کردند.
تلویزیون العالم نیز از شنیده شدن  صدای چند انفجار در شمال نوار غزه خبر داد.

عريقات: اسرائيلي‌ها خواهان کشتار، غصب زمین و اشغالگری هستند
صائب عریقات، مقام تشکیلات خودگردان فلسطینی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: ترامپ با اقدامات خود سبب افزایش افراطی گری در منطقه شده است.
عریقات در پاسخ به سوال مجری شبکه که پرسید: واکنش شما به گروه دوستان اسرائیل در انگلیس که گفته اند که حماس باید به علت کشتار فلسطینی ها در تظاهرات بازگشت، سرزنش شود، چیست؟ گفت: این شرم آور است.شما شاهد کشتار خودسردانه دست کم شصت و چهار فلسطینی هستید.بیش از دو هزار و پانصد نفر زخمی شده اند. تظاهرکنندگان حتی یک گلوله شلیک نکرده اند.آنها هیچ چیزی در دستان خود نداشته اند. این در حالی است که این افراد قربانیان را سرزنش می کنند.تمامی این افراد در سرزمین غزه کشته شده اند.حتی به یک نفر اسرائیلی شلیک نشده است و یا حتی زخمی و یا تهدید نشده است.با این وجود شاهد آن هستیم که برخی از افراد هستند که می گویند آنهایی که کشته شده اند باید سرزنش شوند.این شرم آور و تنفرانگیز است.من هرگز تصور نمی کردم که در زندگی خود گروه دوستان اسرائیل و انگلیس یا نیکی هیلی در سازمان ملل در جهت منافع اسرائیل حرف بزنند.حداقل شماری از نویسندگان اسرائیلی بودند که گفتند که دیگر کافی است و باید کشتار ضد غیرنظامیان بیگناه متوقف شود.
وی افزود: آنها بهانه دوم خود را به کار بردند.آنها گفتند که آنها از حماس هستند. لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل گفت که هیچ فرد بیگناهی در غزه وجود ندارد.تصور کنید دو میلیون انسان در آنجا حضور دارند و حتی یک نوزاد، زن و مرد از نظر لیبرمن بیگناه نیست.همه باید کشته شوند.ما تصاویر ویدئویی داریم که در آنها نظامیان اسرائیلی با تفنگ های دورزن به کودکان شلیک می کنند و آنها پس از این کار شادی و پایکوبی می کنند.
عریقات در ادامه گفت: ما خواهان یک کمیته تحقیقاتی شده ایم.چه طرفی با ایجاد کمیته تحقیقاتی مخالفت کرده است؟ اسرائیل، هیلی، ترامپ و گروه دوستان اسرائیل در لندن با این موضوع مخالفت کرده اند. چه در حال روی دادن است.این موضوع نمی تواند ادامه پیدا کند. اگر ما خواهان صلح و شکست دادن افراطیون در این منطقه هستیم باید اجازه ندهیم که افراطیون اسرائیلی آنچه را که خواهان آن هستند انجام دهند. آنها خواهان کشتار، غصب زمین، فعالیت های شهرک سازی و اشغالگری هستند. آنها غزه را به یک زندان بزرگ در یازده سال اخیر بدل کرده اند.
 
2 شهيد و زخمي فلسطيني در حمله توپخانه ای به بیت لاهیا
 توپخانه رژیم صهیونیستی یک مرکز وابسته به مقاومت فلسطین را در بیت لاهیا، شمال نوار غزه هدف قرار داد که در این حمله یک فلسطینی شهید و فلسطینی دیگری زخمی شد.
شاهدان خبر دادند، توپخانه اسرائیل یکی از پایگاههای مقاومت را در بیت لاهیا هدف قرار داد که این حمله علاوه بر خسارات جانی، زیان های مادی نیز به دنبال داشت.
حمله توپخانه ای به بیت لاهیا یک روز پس از هدف قرار دادن یکی از پایگاههای مقاومت در رفح انجام شد، در حمله به رفح سه مبارز فلسطینی از گردان قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شهادت رسیده بودند.

نظر شما