شناسهٔ خبر: 25783928 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

در هزاره سوم با خطر نسل نشسته روبرو هستیم

صاحب‌خبر -
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در هزاره سوم با خطر نسل نشسته روبرو هستیم، گفت: باید تلاش کنیم برای سلامتی نسل آینده فعالیت‌های حرکتی را توسعه دهیم.

به گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی در مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی دانش آموزان شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از چهار میلیون دانش آموز در المپیادهای ورزشی در سطح کشور شرکت کرده اند، نسبت به افزایش ساعت ورزش به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش که نقش مهمی در افزایش فعالیت‌های حرکتی دانش آموزان دارد، تاکید کرد و گفت: درس تربیت بدنی در کلاس دوازدهم با دو ساعت درس تربیت بدنی آغاز می شود و ۴۰میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: باید تلاش کنیم برای سلامتی نسل آینده فعالیت‌های حرکتی را توسعه دهیم، امروز به جوانانی که از نظر جسمانی قوی باشند نیازمند هستیم. امروز به عنوان یک کارشناس می‌گویم، حرکت و تحرک و پویایی برای نسل ما از فرمول‌های مندلیف و فرمول‌های فیزیک مهمتر است. سلامت در اولویت قرار دارد. سلامت و علم باید در کنارهم باشد.

عباسعلی باقری، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با اشاره به اینکه انسان‌ها باید توانمند باشند و انسان توانمند انسانی است که تربیت شده باشد افزود: در تربیت افراد جامعه می بایست هم به تربیت جسمی و بدنی و هم تربیت دانش و آموزش و علم و هم تربیت معنوی و اخلاقی توجه نمود. این تربیت در منزل و مدرسه صورت می پذیرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از این مطلب که در حوزه تربیت بدنی قدم‌های شایسته ای در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برداشته شده است، گفت: حیات پویا در دوره ابتدایی، المپیاد درون مدرسه ای و مسابقات آموزشگاهی و … مقدمه ای است که بقیه امور هم به مدرسه سپرده شود. هر کاری به مدرسه سپرده شده وضعیت بهتر شده است. اصل مدرسه باید باشد تا شاهد وضعیت بهتری باشیم .

برچسب‌ها:

نظر شما