شناسهٔ خبر: 25782911 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

راوي كتاب «سرباز كوچك امام»:

امام خميني(ره) صحراي دل من را تسخير كرد

روزنامه جوان

راوي كتاب سرباز كوچك امام گفت: آن زمان دلي مستعد و خالي داشتم كه هنوز به چيزي علاقه نشان نمي‌داد. در آن دوران، انقلاب و حضرت امام(ره) توانست صحراي دل من را تسخير كند.

صاحب‌خبر -

در نشست معرفي و خاطره‌گويي كتاب «سرباز كوچك امام(ره)» فاطمه دوست‌كامي پديدآورنده اين اثر در مورد چگونگي پديد آمدن آن گفت: در سال ۱۳۸۸ با همكاري مؤسسه
فرهنگي- هنري پيام آزادگان نگارش كتاب انجام شد. اين كتاب حاصل بيش از ۱۵۰ جلسه و ۳۵۰ ساعت مصاحبه در طول چهار سال است كه صحبت‌هاي مهدي طحانيان پس از هر مصاحبه پياده مي‌شد و سپس در فرآيند تدوين و نگارش قرار مي‌گرفت. خاطرات طحانيان از دوران كودكي او و شيطنت‌هاي اين دوران شروع مي‌شود چراكه بررسي تربيت او براي درك دوران اسارت و اعتقاداتش در آن دوران لازم بوده است. در نگارش اين كتاب تلاش شده تا الگوي واقعي از يك نوجوان ارائه شود، سپس با بيان دوراني كه اين رزمنده سرافراز عضو فعال بسيج بوده است داستان وارد بخش جبهه مي‌شود. در ادامه اين برنامه، طحانيان گفت: آن زمان دلي مستعد و خالي داشتم كه هنوز به چيزي علاقه نشان نمي‌داد. در آن دوران، انقلاب و حضرت امام(ره) كه توانست صحراي دل من را تسخير كند و فهميدم اين همان مطلوبي است كه دوست دارم به دنبال آن باشم. همه ملت ايران در آن موقع اين عشق را تجربه كردند. زماني كه انقلاب پيروز شد هرچند سن و سالي نداشتم به آن علاقه‌مند شدم و دوست داشتم به انقلاب خدمت كنم. با شكل‌گيري سپاه پاسداران و واحد بسيج مستضعفين اين آرزو برآورده شد زيرا بسيج سن و سال نمي‌شناخت. با تمام اشتياق وارد بسيج شدم و همين امر باعث شد در اردوهاي زيادي كه سپاه و بسيج ترتيب مي‌داد شركت كنم. حضور در اين اردوها عامل آشنايي بسياري از اشخاص در نيروي سپاه و بسيج با من شد و همين موارد زمينه حضور من را در جبهه فراهم كرد. وي درباره حضور خود در جبهه گفت: بسياري سعي مي‌كنند از اين حادثه به اين عظمت عبور كنند در حالي كه اگر ديگر ملت‌ها چنين كارنامه‌اي در دفاع خود داشتند استفاده‌هاي زيادي از آن مي‌كردند. دفاع مقدس يك پديده استثنايي بود كه مانند انقلاب اسلامي تمام معادلات نظامي دنيا را به هم ريخت. ما از هر حيث محروم بوديم ولي در مقابل، صدام با آن همه توانمندي و ارتش تا دندان مسلح شكست خورد و ما به لطف خداوند پيروز جنگ شديم. اينها چيزهايي نيست كه از آنها بگذريم. جنگ ما درس‌هاي بسياري به ما داده و به گفته رهبري «جنگ ما گنج ماست.»

نظر شما