شناسهٔ خبر: 25782550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

60 مجموعه ورزشی شهرداری تهران به اجاره می رود

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: در طرح واگذاری اماکن آبی و چند منظوره 60 مجموعه ورزشی اجاره داده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد صادق حسنی روز یکشنبه در آیین برنامه های ورزشی ماه مبارک رمضان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در طرح برون سپاری این سازمان 60مجموعه شهرداری تهران از طریق مزایده به مدت یک سال به بخش خصوصی واگذار می شود.
وی با بیان اینکه مراحل باز کردن پاکت های مزایده مجموعه ورزشی با حضور بازرسی کل کشور، نماینده اداره کل حقوقی شهرداری تهران و نماینده حراست شهرداری تهران، رسانه ها و متقاضیان انجام می شود گفت: در این اقدام در نظر داریم تا با شفافیت مجموعه ها را به اجاره دهیم.
حسنی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های مهم سازمان ورزش ارزان کردن ورزش برای شهروندان بوده و در این طرح تعرفه های اماکن ورزشی افزایش نخواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: هدف از اجاره دادن مجموعه های ورزشی نظارت بیشتر و جلوگیری از فرسودگی اماکن موجود است.

*مجموعه ورزشی شهربانو منطقه 16 تهران به نام فرشته کریمی نامگذاری شد
حسنی با بیان اینکه با مساعدت شهرداری منطقه 16 مجموعه شهربانو به نام فرشته کریمی ملی پوش فوتسالیست کشورمان تغییر نام یافت اظهار کرد: در نظر داریم تا با این رویکرد از ورزشکاران زن تهرانی بیشتر حمایت کنیم.
وی همچنین به برنامه ورزشی ماه رمضان تهران اشاره کرد و افزود: مسابقات ورزشی زنان با شرکت 50هزار نفر در 17 رشته ورزشی و در بخش مردان نیز بیش از 100هزار نفر در قالب 30رشته ورزشی در سطح محلات پایتخت ادامه دارد.
سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه داد: 400 مجموعه آبی از افطار تا سحر در سه سانس مجزا با قیمت ارزان تری در اختیار زنان و مردان ورزشکار قرار می گیرد.
به گفته وی همچنین بیش از یک میلیون برنامه ورزشی رایگان در ماه رمضان در سطح بوستان ها برای شهروندان تهرانی در نظر گرفته شده است.

*بازیهای جام جهانی از تلویزیون های شهری به صورت زنده پخش می شود
سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: یکی از برنامه های مهم این نهاد پخش زنده بازیهای جام جهانی فوتبال و والیبال از تلویزیون های شهری در سطح بوستان ها پایتخت است.
وی اظهار کرد: به دنبال رایزنی با ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف هستیم و مقدمات کار نیز انجام شده تا بتوانیم نظر مثبت کلیه سازمان‌ها و نهادهای مختلف را در این زمینه جلب کنیم و مشکلی برای پخش مستقیم مسابقه‌های جام جهانی فوتبال در پارک‌ها نداشته باشیم.

* 10درصد مردم پایتخت به ورزش همگانی فعالیت دارند
سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه داد: سازمان ورزش شهرداری با توجه به اماکن و مجموعه‌های ورزشی که تحت پوشش این سازمان حدود 8 میلیون متر مربع در تهران به صورت مجموعه‌های روباز و سربسته فضاهای ورزشی وجود دارد.
وی با بیان اینکه روزانه حدود هشت هزار نفر روزانه به ورزش همگانی توجه دارند خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 700 بوستان و 400 مجموعه آبی و چند منظوره در اختیار شهروندان تهرانی قرار دارد.
وی با بیان اینکه با جمعیت بیش از 8میلیونی پایتخت این میزان مشارکت مردم در بخش ورزش همگانی غیر قابل قبول است ادامه داد: در نظر داریم با فراهم کردن تجهیزات و تقویت زیر بناهای ورزشی در سطح تهران این رقم را تا پایان امسال به 25 درصد برسانیم.
به گفته سرپرست سازمان ورزش شهرداری در حال حاضر روزانه 100تا 120نفر در نوبت صبح و عصر از ایستگاه های ورزشی پایتخت فعالیت دارند.
حسنی همچنین در سوالی مبنی براینکه یکی از برنامه شورای شهر تهران واگذاری 58 سالن ورزشی الزهرا(س) این نهاد به سازمان مدیریت بحران است و آیا در این خصوص تا کنون چه تصمیمی نهایی صورت گرفته است افزود: باید در بازه زمانی سه ساله( از سال 95) برای واگذاری هر مجموعه الزهرا(س) یک مجموعه مشابه ساخته می شد.
وی ادامه داد: این اقدام به رغم مصوبه شورای قبلی شهر تهران، هنوز اجرایی نشده است.
تهرام/7247//1348

نظر شما