شناسهٔ خبر: 25780738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رشت|‌ عضو خبرگان رهبری از دفتر تسنیم استان گیلان بازدید کرد

R7877/P4001/S6,71/CT7

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در دفتر تسنیم استان گیلان حضور یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ آیت‌الله احمد پروایی امروز با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم گیلان ضمن بحث و بررسی در مورد مهم‌ترین مسائل،‌ موضوعات و مشکلات روز کشور،‌ جامعه و استان گیلان به سئوالات متعدد خبرنگاران این رسانه پاسخ دادد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تشریح اهمیت رسانه‌‌ها در جامعه آن‌ها را زبان گویای ملت خواند و بیان داشت: ‌فراجناحی عمل کردن یکی از بارزترین ویژگی‌های یک رسانه کامل و پویا است و به اعتقاد بنده وجود این خصیصه ارزشمند موجب غنای آن مجموعه رسانه‌ای می‌شود.

آیت‌الله پروایی جناح‌بندی و پرداختن به مسائل مختلف جامعه از این زاویه را یک نقیصه بزرگ برای رسانه‌ها دانست و افزود:‌ در چنین شرایطی رسانه مذکور از دیدن و بعضاً عیوب و نواقع عملکردش خودداری کرده و جو عدم اطمینان فضای عمومی جامعه نسبت به خود را ایجاد می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به نقش رسانه‌های ارزشی به‌عنوان دلسوزان واقعی نظام اشاره کرد و ابراز داشت: ‌رسانه‌هایی با خصوصیات فراجناحی ضمن انتقال نقاط قوت نظام به آحاد مردم از طریق ابزارهای خود می‌توانند در زمینه ایجاد روحیه امید و آرامش در جامعه به‌خوبی نقش‌آفرینی کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری انتقال نقاط ضعف به مسئولان ذیربط و متولیان امور را از وظایف اصلی رسانه‌های ارزشی اعلام کرد و گفت: شناسایی ضعف‌ عملکرد هر کدام از بخش‌ها و حوزه‌ها و نقد منصفانه آن توسط رسانه بستر رشد و توسعه هرچه بیشتر جامعه را فراهم می‌کند.

آیت‌الله پروایی برپا کردن جنجال‌های سیاسی را دور از رسالت حقیقی و شأن یک رسانه ارزشی اعلام کرد و اظهار داشت:‌ یک رسانه انقلابی و متعهد باید با دغدغه‌های دینی و انقلابی خود ضمن بیان نقاط ضعف موجود کشور مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از بارزترین معضلات روز جامعه را در حیطه مسائل سیاسی و فرهنگی عنوان کرد و ابراز داشت:‌ بیان غیرمنصفانه عیوب هر مجموعه بدون ارائه راهکار عملی از سوی یک رسانه تأثیر چندانی در روند اجرای امور به جز ایجاد فضای تشویش اذهان عمومی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه اهل رسانه باید متخصص و خبره در مسائل مختلف جامعه باشد خاطرنشان کرد:‌ رسانه‌ها با احاطه مثبت و گسترده ‌خود بر موضوعات روز،‌ علاوه بر مشخص کردن مسیر صحیح حرکت برای مسئولان می‌توانند به‌عنوان کمک حال مدیریت اجرایی جامعه نیز فعالیت کنند.

عکس از محمد رنجبر

انتهای پیام/

نظر شما