شناسهٔ خبر: 25776714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جنوب نیوز | لینک خبر

در چنارشاهیجان؛

موافقان تقسیم کازرون جاده فارس به بوشهر و خوزستان را بستند

شماری از افراد در اعلام حمایت از اجرای طرح تقسیم کازرون محورهای ارتباطی فارس به استان های بوشهر و خوزستان در منطقه چنارشاهیجان را مسدود کردند.

صاحب‌خبر -

شماری از افراد در اعلام حمایت از اجرای طرح تقسیم کازرون محورهای ارتباطی فارس به استان های بوشهر و خوزستان در منطقه چنارشاهیجان را مسدود کردند.

به گزارش جنوب نیوز، این افراد از ساعت چهار صبح یکشنبه مسیرهای ارتباطی شهر قائمیه مرکز بخش چنارشاهیجان شهرستان کازرون را با سنگ و آهن بستند.

شهر قائمیه در چهار راه ارتباطی استان های فارس، بوشهر و خوزستان واقع است و مسدود شدن جاده های این شهر، این راه های ارتباطی را مختل کرده است.

موافقان تقسیم کازرون جاده فارس به بوشهر و خوزستان را بستند

بر اساس این گزارش، مسدود بودن راه های ارتباطی قائمیه تا لحظه انتشار این خبر ادامه دارد.

در همین حال، شماری از اهالی بخش چنارشاهیجان شهرستان کازرون هم اینک در میدان اصلی شهر قائمیه در حمایت از تقسیم این شهرستان برای دومین بار در ماه های اخیر تجمع کرده اند.

به نوشته ایرنا؛ این افراد شعارهایی با مضمون 'ارتقا، ارتقا حق مسلم ما است' و 'فحاشی کار ما نیست، درخواست ما قانونی است' سردادند و ارتقای این بخش به شهرستان را خواستار شدند.

موافقان تقسیم کازرون جاده فارس به بوشهر و خوزستان را بستند

طرح موسوم به تقسیم کازرون مدت ها پیش مطرح و آبان 96 در محافل شهرستان کازرون علنی شد که طبق آن اعلام شد دو بخش کوهمره نودان و چنار شاهیجان از کازرون منفک خواهد شد و شهرستان جدید کوه چنار شکل می گیرد.

استاندار فارس در سفر 13 اردیبهشت خود به شهرستان کازرون به مردم این شهرستان اطمینان داد که طرح تفکیک این شهرستان و تشکیل شهرستان جدید با عنوان کوه چنار با هدف تامین نظر مردم این شهر از دولت برگشت داده شده است تا اصلاح شود.

اسماعیل تبادار اظهار کرد: برخلاف برخی تصورات، مناطقی همچون امامزاده سید حسین (ع) و آثار تاریخی بیشابور از ابتدا در طرح تقسیمات کشوری جدید در محدوده شهرستان کازرون بود و برنامه ای برای جدایی این مناطق از این شهرستان نبوده است.

استاندار فارس گفت: با توجه به خواسته مردم کازرون در زمینه جدانشدن دشت برم و انارستان از این شهرستان، طرح تفکیک شهرستان برای انجام اصلاحات مورد نظر مردم بازگشت داده شد.

دلیل مخالفت برخی با طرح تقسیم، اعتقاد این افراد به این موضوع است که قرار است بخش های حیاتی کازرون از آن جدا شود. همان مناطقی که استاندار فارس از آن ها نام برد و گفت چنین نیست.

موافقان تقسیم کازرون جاده فارس به بوشهر و خوزستان را بستند

حضور معاون استاندار و فرمانده انتظامی استان در چنارشاهیجان

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تکذیب خبر لغو طرح های تقسیمات کشوری گفت: این مطلب صحت ندارد و با اطمینان اعلام می کنم که طرح تشکیل شهرستان جدید کوه چنار لغو نشده و همزمان پیگیر خواسته های مردم این منطقه و شهروندان کازرون هستیم.

به گزارش ایرنا، هادی پژوهش جهرمی عصر یکشنبه در جمع اهالی بخش چنارشاهیجان کازرون که در میدان اصلی شهر قائمیه (مرکز این بخش) در حمایت از تقسیم این شهرستان تجمع کرده بودند، ضمن تاکید بر اینکه طرح تقسیمات کشوری لغو نشده است، خواستار بازگشت مردم این بخش به منازل خود شد.

سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس هم که در این نشست حضور داشت، خطاب به حاضران اظهار داشت: مطالبات شما از طریق روال قانونی در حال پیگیری است از این رو انتظار داریم ضمن خویشتنداری به منازل خود بازگردید.

حجت الاسلام حسین انصاری، امام جمعه بخش چنارساهجیان نیز بیان داشت: همانگونه که در خطبه های نماز جمعه چهارم خردادماه جاری، شایعاتی مبنی بر لغو طرح ایجاد شهرستان جدید کوه چنار را تکذیب کردم بار دیگر از مردم این بخش درخواست می کنم به شایعات و خبرهای کذب توجهی نکنید.

مردمی که در این تجمع حضور داشتند، پس از این سخنرانی ها این مکان را ترک کردند.

تجمع برخی افراد در بخش های چنارشاهیجان و کوهمره شهرستان کازرون، یکشنبه منجر به بسته شدن جاده دسترسی به غرب فارس شد.

متعاقب این تجمع، حسین رضا زاده نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی یکشنبه با انتشار پیامی از مردم مناطق یاد شده خواست از هرگونه تجمع و اخلال در رفت و آمد خودداری کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما