شناسهٔ خبر: 25772684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه از حرا تا حرم در بیرجند برپا می شود

بیرجند - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: یکی از برنامه های محوری کنگره ملی 2 هزار شهید استان خراسان جنوبی، راه اندازی نمایشگاهی با عنوان «از حرا تا حرم» برای معرفی وقایع تاریخ اسلام تا انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سرهنگ مهدی صادق احمدی روز یکشنبه در دیدار دست اندرکاران نمایشگاه کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند افزود: در این نمایشگاه از بعثت پیامبر اسلام (ص)، واقعه غدیر خم تا دوران غیبت امام زمان (عج)، پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قالب هنر به نسل جوان معرفی می شود.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه همزمان با برگزاری اجلاسیه های کنگره 2 هزار شهید شروع به کار می کند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: از یک سال قبل طراحی و مقدمات برگزاری این نمایشگاه آغاز و از 40 روز قبل کارهای عملیاتی و عمرانی آن آغاز شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: طراحی نمایشگاه به نوعی خواهد بود که قابلیت بهره برداری و ماندگاری را داشته باشد و در بخش پایانی نمایشگاه وارد فضای امروزی اسلام می شویم و صحنه هایی از بین الحرمین و پیاده روی اربعین نمایش داده می شود.
وی به تصویر کشیدن دستاوردهای علمی و دفاعی ایران، اقتدار کشور و آسیب هایی که در مسیر نظام وجود دارد را از دیگر صحنه های نمایشگاه از حرا تا حرم عنوان کرد.
وی فضای قدس و آرمان فتح آن به دست مسلمانان، جبهه مقاومت و فضای مدافعان حرم، ایثار و ایستادگی در حرم حضرت زینب (س) را جزو قسمت های انتهایی این نمایشگاه معرفی کرد و گفت: افراد بازدید کننده در خروجی نمایشگاه وارد سالن اجلاسیه خواهند شد.
صادق احمدی اضافه کرد: تاکنون 60 درصد کار عمرانی آغاز شده و گروه های جهادی به صورت خودجوش بعد افطار تا سحر با شوق وصف نشدنی مشغول کار هستند.
وی گفت: تا اوایل مرداد امسال کارهای عمرانی نمایشگاه به اتمام می رسد و بعد از آن کارهای نرم افزاری انجام می شود که امید است تا اوایل مهر ماه به طور کامل عملیات اصلی نمایشگاه به پایان برسد.
نمایشگاه از حرا تا حرم همزمان با برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی نیمه دوم سال 1397 در بیرجند برپا می شود.
این نمایشگاه در 2 فاز مسائل فرهنگی، تاریخی، مسائل اهل بیت (ع) و پیشرفت های علمی، نظامی و وقاع بعد از انقلاب اسلامی برگزار می شود.
7559*3028

نظر شما