شناسهٔ خبر: 25770110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری محفل انس با قرآن در آستارا

خبرگزاری شبستان: رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا از برگزاری محفل انس با قرآن در امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه الاسلام) این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

جمشید مهدوی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: تمسک به قرآن و گام برداشتن در مسیر آموزه‌ های قرآنی جامعه را از زوال و چالش‌ ها نجات می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز توجه به بحث قرآن بیش از بیش باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: جامعه باید از این ظرفیت معنوی استفاده لازم را بکند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا از برگزاری محفل انس با قرآن در امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه الاسلام) این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این آیین معنوی ساعت ۱۶ عصر ( ۹ خرداد) برگزار می‌شود.

 

مهدوی گفت: در این محفل انس با قرآن یکی از قاریان بین المللی از کشور افغانستان به قرائت قرآن می‌پردازد.

 

وی با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه الاسلام) بندر آستارا، اظهارکرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان و به منظور ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به زائران این خیمه های معرفت برپا شده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا با بیان اینکه در قالب برپایی خیمه های معرفت غرفه های آشنایی کودکان و نوجوانان با مسائل دینی برپا شده است، تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان مسابقه احکام و روخوانی قرآن برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

 

مهدوی افزود: همچنین در قالب برپایی خمیه های معرفت دو کارشناس دینی و مذهبی به سوالات وقف و مسائل دینی زائرین پاسخ می‌دهند.

 

وی به برگزاری طرح ۳۰ روز با ۳۰ جزء قرآن در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه الاسلام) اشاره و تصریح کرد: در قالب این طرح هر روز زائرین ایرانی و خارجی یک جزء از قرآن را تلاوت می‌کنند.

 

مهدوی در پایان از برپایی سفره های ساده افطاری همزمان با شب های قدر در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه الاسلام) خبر داد.

نظر شما