شناسهٔ خبر: 25765918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ایجاد خانه سالمندی حرکت بسیار خوبی در استان زنجان است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: توصیه تربیتی داریم که فرزند باید در دامن مادر بزرگ شده و سالمندان نیز در بستر خانواده حضور داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان به نقل از روابط عمومی هفت باغ مهربانی، حجت‌‌الاسلام مسعود صفی در دیدار با مدیران مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان(خانه سالمندان) با بیان اینکه این مؤسسه در حوزه سالمندان کاری جهادی را آغاز کرده است، اظهار کرد: در این مؤسسه خیریه اقدامات قابل تقدیری صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما روش برخورد با طفل تا سالمندان مشخص شده است، تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی را باید با همه ابعاد برای خود تشریح کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در کنار توجه به حوزه سالمندان باید موضوع ایران جوان را نیز دید و به آن توجه کرد، ابراز کرد: سیاست نظام جوان ماندن ایران است که رهبری معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید دارند.

 

صفی‌یاری با بیان اینکه از سبک مدیریت اسلامی باید وارد جامعه شده و اسلام همه دستورالعمل‌ها را موثرتر و فراگیرتر دارد، گفت: کهنسالی را می‌توان در مدیریت اسلامی بحث کرد و سالمندان باید در وهله نخست در کنار خانواده‌های خود باشند.

 

وی با اشاره به اینکه توصیه تربیتی داریم که فرزند باید در دامن مادر بزرگ شده و سالمندان نیز در بستر خانواده حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: خانه سالمندی حرکت بسیار خوبی است و خدمات سالمندی باید در کنار خانواده‌ها به این افراد ارائه شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه غرب به زنان نگاه ابزاری دارد و همان گونه که در جوامع غربی خانواده‌ها از هم پاشیده، در ایران نیز به دنبال هدف قرار دادن کانون خانواده‌ها هستند، تصریح کرد: خدمات در محل به سالمندان در دستور کار قرار گیرد و رویکرد خدمات سالمندی در خانه جواب خواهد داد.

 

صفی‌یاری با تاکید بر اینکه فرهنگ تکریم سالمندان باید به شکل درست خود صورت گیرد، افزود: تکریم بزرگترها و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها باید در بستر خانواده انجام شود.

 

در ادامه محسن عطائیان مدیر مشارکت‌های مردمی مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان (خانه سالمندان) جلسه توضیحاتی پیرامون وضعیت سالمندی در کشور و استان زنجان و جایگاه و عملکرد هفت باغ مهربانی زنجان ارائه و راه‌های همکاری دو جانبه در رابطه با این موضوع بررسی شد.

 

وی توضیحاتی پیرامون وضعیت سالمندی در کشور و استان زنجان و جایگاه و عملکرد هفت باغ مهربانی زنجان ارائه و اظهار کرد: در افق سال 1430 و با توجه به نرخ باروری جمعیت 60 سال و 60 سال به بالای ایران 33 درصد خواهد بود که همین موضوع اهمیت و لزوم توجه به قشر سالمندان را ضروری می‌کند.

 

مدیر مشارکت‌های مردمی مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان(خانه سالمندان) با اشاره به اینکه آمادگی برای برنامه‌ریزی در حوزه سالمندان با توجه به افزایش جمعیت سالمندی موضوعی ضروری است، گفت: زنجان دارای حدود 10 درصد جمعیت سالمندی است که هفت باغ مهربانی در مرحله نخست برنامه‌های خود برای 2 هزار و 500 نفر برنامه دارد که همین موضوع ضرورت نگاه به سالمندان را بیش از پیش برجسته می‌کند.

 

وی با بیان اینکه هفت باغ مهربانی زنجان برنامه‌های خود را برای عموم سالمندان برنامه‌ریزی کرده است، ابراز کرد: هفت باغ مهربانی از سال 1395 اقدامات خود را در حوزه سالمندان آغاز کرده است.

 

نظر شما