شناسهٔ خبر: 25764829 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

مهدی مهدوی‌کیا:

کاش بحث جدایی کی‌روش پس از جام جهانی اعلام می‌شد

صاحب‌خبر -

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید مطرح کردن بحث جدایی کی‌روش در مقطع کنونی درست نبود.
به گزارش ایسنا مهدی مهدوی کیا درباره مباحث مختلفی از جمله روند آماده سازی تیم ملی و همین طور بحث پیشنهاد تمدید قرارداد کی‌روش به صحبت پرداخت. بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، گریزی هم به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان زد و عنوان کرد واقعا بر چه اساسی در آن مقطع مسئولی انتظار داشته است ایران، پرتغال و مکزیک را شکست دهد.
 به نظر شما آیا برنامه آماده‌سازی تیم ملی می‌تواند این تیم را برای حضور موفق در جام جهانی آماده کند؟
ما که اصلا اطلاعی نداریم که چه اتفاقی رخ می‌دهد. همه تیم‌های دنیا روند آماده‌سازی خودشان را پیش می‌برند و تیم ملی هم قطعا طبق برنامه که از پیش تعیین کرده پیش می‌رود. ان‌شاءالله همه چیز خوب پیش برود و تیم با آمادگی کامل راهی جام جهانی شود.
 شما دو بار در جام جهانی بازی کرده‌اید. به راستی این تورنمنت چه تفاوتی با سایر تورنمنت‌ها دارد؟
بزرگ‌ترین رویداد ورزشی در تمام دنیا جام جهانی است. ما کاری به فوتبال و مباحث خاص آن نداریم. بحث این است که جام جهانی تمام جهان را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. قطعا فوتبال خوب در جام جهانی تاثیر زیادی روی کشور ما می‌تواند داشته باشد. مخصوصا اگر بازیکنان جوان ما در این تورنمنت بدرخشند قاعدتا می‌توانند ترانسفر شوند و در سال‌های آینده روی فوتبال ایران تاثیر مثبت بگذارند. این رویداد بسیار مهم است.
یکی از مسائل حاشیه‌ای که خیلی باعث انتقاد نسبت به تیم ملی شد، بحث دعوت نشدن سید جلال حسینی به تیم ملی بود.
در مورد این مساله همیشه گفته‌ام نظر سرمربی تیم مهم است که چه تصمیمی می‌گیرد چرا که او باید در نهایت پاسخگو باشد. ما که از کنار نگاه می‌کنیم دقیقا نمی‌دانیم برنامه او چیست و می‌خواهد چه کار کند و این که دقیقا نمی‌دانیم علت خط زدن برخی بازیکنان چیست. خود کی‌روش باید در این زمینه صحبت کند و هیچ کس نمی‌تواند مثل سرمربی تیم ملی درباره این موضوع توضیح دهد که چرا برخی بازیکنان هستند و برخی نیستند. شاید این موضوع به کارهای تاکتیکی و برنامه‌های سرمربی ارتباط داشته باشد. بنابراین قطعا فقط سرمربی تیم می‌تواند درباره این موضوع صحبت کند. ما هم اگر صحبتی کنیم و حرفی بزنیم به درد کسی نمی‌خورد. تنها کسی که می‌تواند درباره این موضوع اظهار نظر کند خود کی‌روش است چرا که بعدا خودش باید درباره این مسائل پاسخگو باشد.
 جدای از مسائل نتیجه‌گیری شاید این جام جهانی سکوی پرتاب برخی از ستاره‌های ایران باشد. فکر می‌کنید پس از جام جهانی چند بازیکن ایرانی به اروپا ترانسفر شوند؟
همیشه جام جهانی سکوی پرتاب بازیکنان بوده است. وقتی بازیکنان در جام جهانی بدرخشند می‌توانند به لیگ‌های معتبر بروند و بدرخشند. امیدواریم این اتفاق رخ بدهد و بازیکنان ما بعد از جام جهانی به لیگ‌های معتبر بروند. 
 چند روز قبل بحث تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش مطرح شد. جدای از این مساله که او بماند یا خیر برخی می‌گویند مطرح کردن بحث جدایی‌اش در شرایط فعلی درست نیست. نظر شما درباره این موضوع چیست؟ واقعا نمی‌دانم مطرح کردن بحث تمدید قرارداد کی‌روش ۲۰ روز مانده به جام جهانی به چه دلیل است؟ این اتفاق می‌توانست پس از جام جهانی رخ بدهد و در آرامش کامل انجام شود. این که کی‌روش اعلام جدایی کرده است هم خودش باید درباره‌اش صحبت کند.
 شاید این مساله روی بازیکنان هم تاثیر منفی بگذارد یا حتی مدیریت مربی را هم روی 
تیم کمتر کند.
انگیزه بازیکنان اصلا کم نمی‌شود. جام جهانی آنقدر هیجان و انگیزه به بازیکنان می‌دهد که مطمئنم انگیزه بازیکنان کم نمی‌شود اما شاید اگر بحث جدایی کی‌روش از تیم ملی پس از جام جهانی مطرح می‌شد خیلی بهتر بود. واقعا هم نمی‌دانم علتش چیست که خودش پیش از جام جهانی صحبت از رفتن کرده است. ما از شرایط تیم ملی دور هستیم و فقط می‌توانیم آرزوی موفقیت کنیم.
 برای آکادمی‌تان کماکان به صورت شخصی هزینه می‌کنید؟
بله هیچ اسپانسری ندارم و به صورت شخصی برای آکادمی هزینه می‌کنم.

برچسب‌ها:

نظر شما