شناسهٔ خبر: 25764313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

پارلمان

صاحب‌خبر -

عزت‌الله یوسفیان‌ملا: علی لاریجانی تا زمانی که در مجلس است، رئیس خواهد ماند
اعتمادآنلاین| عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده آمل در مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به ارزیابی عملکرد هیأت‌رئیسه پرداخت و گفت: هیأت‌رئیسه مجلس به نسبت اختیاری که دارد، خوب عمل کرده است. منتها در بخش‌های نظارتی باید برای حفظ حرمت نمایندگان در قبال دستگاه‌های دیگر تلاش بیشتری شود و در این بعد هیأت‌رئیسه ضعیف عمل کرده است.
او ادامه داد: در کل همه نمایندگان از هیأت‌رئیسه راضی هستند و اگر قبول‌شان نداشته باشند، به آنها رأی نمی‌دهند. آنها زحمت می‌‌کشند اما شرایط کشور به گونه‌ای است که در برخی موارد که لازم است از نمایندگان حمایت شود، متاسفانه این حمایت انجام نمی‌شود.
یوسفیان‌ملا در خصوص تعامل رئیس و نواب رئیس با نمایندگان تأکید کرد: تعامل رئیس و نواب هیأت‌رئیسه با نمایندگان خوب است. ممکن است اختلاف در ذهن و نظر هیأت‌رئیسه با برخی از نمایندگان باشد اما خویشتنداری می‌کنند و واقعا همراه هستند و به همین جهت ما مشکلی در مجلس نداریم.
یوسفیان‌ملا گفت: مطمئن باشید علی لاریجانی تا زمانی که در مجلس است، هر گروه، ‌ایده و هر قشری بیاید، او رئیس مجلس است. اگر تمام نمایندگان مجلس اصولگرا باشند، علی لاریجانی رئیس است و اگر تمام نمایندگان مجلس اصلاح‌طلب هم باشند باز هم لاریجانی رئیس مجلس است؛ چون مقبولیت پیدا کرده است.
او ادامه داد: من اطمینان می‌دهم که اگر تغییراتی در هیأت‌رئیسه مجلس اتفاق بیفتد، در حد یک منشی و کارپرداز خواهد بود.

جلال میرزایی: فراکسیون امید از مطهری عبور نمی‌کند
ایسنا| جلال میرزایی درباره آخرین وضع بررسی نامزدهای انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس در فراکسیون امید گفت: اعضای فراکسیون امید به‌ عنوان تشکیلاتی که نمایندگی جریان اصلاح‌طلبی را در درون مجلس بر عهده دارد، بر اساس قواعد کار تشکیلاتی، برای هیأت‌رئیسه کاندیدای خود را دارد و مطمئنا نظر هواداران ما همین خواهد بود.
او گفت: اعضای فراکسیون امید مجلس انتقاداتی نسبت به اداره مجلس دارند و نظرشان این است که در بسیاری از موارد نظر فراکسیون امید گرفته نمی‌شود. درست است که ما چند عضو در هیأت‌رئیسه مجلس داریم. تصورمان این است که اقدامات در هیأت‌رئیسه مجلس قائم به شخص است و طبیعی است که بخواهیم در این اوضاع تغییراتی ایجاد شود.
نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: اکثریت اعضای فراکسیون امید نظرشان این است که آقای عارف کاندیدای ریاست مجلس شورای اسلامی شوند.
میرزایی ادامه داد: جمع‌بندی نهایی در مورد این موضوع در جلسات یکشنبه و دوشنبه این هفته مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود؛ نظر آقای عارف این است که اگر اعضای فراکسیون امید خواهان حضور وی در ریاست مجلس باشند، به نظر اعضا احترام می‌گذارد. عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس گفت: آقای عارف در طول دو ‌سال گذشته نهایت سعی و تلاش خود را در فراکسیون امید مجلس داشته و تابع نظر جمع بوده است.
میرزایی درباره برخی خبرها مبنی بر این‌که اعضای این فراکسیون در مورد انتخابات نایب‌رئیسی مجلس می‌خواهند از مطهری عبور کنند، گفت: این موضوع صحت ندارد و قرار نیست فراکسیون امید از مطهری عبور کند؛ البته فعلا تمرکز فراکسیون امید مجلس بر  ریاست مجلس است و هنوز وارد بررسی نواب رئیس نشده است.

جواد کریمی‎قدوسی: 300 مدیر دوتابعیتی داریم
مهر| جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مردم مشهد با اشاره به تهیه گزارش تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در تحقیق و تفحص انجام شده، گرفتن استعلام از خود سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی بوده است؛ لذا به تک‌تک دستگاه‌ها از طرف کمیته تحقیق و تفحص نامه نوشته شد تا افراد دوتابعیتی دستگاه را از طریق حراست یا راه دیگر به ما معرفی کنند. همچنین خواسته شده است تا اسامی مدیران و سلسله مراتب آنها را به صورت به‌روز و با مشخصات کامل و کد ملی در اختیار ما قرار دهند؛ چرا که قرار است ما این موارد را به جایگاه‌های دیگر ارایه کرده و استعلام کنیم. تنها جایی که تاکنون جواب نداده، نهاد ریاست‌جمهوری بوده است؛ وگرنه همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مراکز علمی و دانشگاهی به ما پاسخ داده‌اند.
کریمی‌قدوسی درخصوص شبهات مربوط به عدد مدیران دوتابعیتی تصریح کرد: 100 اسم دیگری که از مدیران دوتابعیتی به دست آمده و در کمیسیون امنیت ملی قرائت شد، از راه‌های دیگر به دست ما رسیده و درمجموع -با احتساب 210 موردی که وزارت اطلاعات باید اسامی آنها را بدهد- اسامی بالغ بر 300 نفر است.

نظر شما