شناسهٔ خبر: 25764006 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

نخستین پیروزی ایران در لیگ ملت‌ها با شکست استرالیا

صاحب‌خبر -
 

تیم ملی والیبال ایران که نخستین دیدار خود در لیگ ملت‌ها را با شکست برابر فرانسه به پایان برده بود در دومین دیدار برابر استرالیا به نخستین پیروزی خود دست پیدا کرد.

به گزارش مهر، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود از نخستین هفته لیگ ملت ها از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه دیروز به مصاف تیم ملی استرالیا رفت و موفق شد این دیدار را با برتری سه بر صفربه پایان برساند.

در این مسابقه که به میزبانی فرانسه آغاز شد و استقبال کمتری نسبت به دیدار با میزبان از آن صورت گرفته بود، شاگردان کولاکوویچ ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ از استرالیا بردند.‌دومین ست از جدال ایران و استرالیا با برتری زردپوشان آغاز شد و کار به گونه ای پیش رفت که تیم رقیب وقت استراحت اول فنی را به سود خود خاتمه داد اما این شاگردان کولاکوویچ بودند که توانستند در نهایت این ست را هم با نتیجه مشابه ۲۵ بر ۲۳ به پایان ببرند.

ملی پوشان ایران ست سوم را با قدرت شروع کردند و با نمایشی بهتر از دو ست اول و دوم فاصله امتیازی را با استرالیا زیاد کردند و فاصله زیادی هم با حریف داشتند اما همین فاصله باعث شد در برخی لحظات ملی پوشان کشورمان تمرکز کافی را نداشته باشند و حریف خود را نزدیک کند.‌با این حال در امتیازات پایانی تمرکز به بازیکنان برگشت و توانستند با یک نمایش خوب و دلپذیر توانستند این ست را با پیروزی ۲۵ بر ۲۱ پشت سر بگذارند تا در مجموع ۳ بر صفر برابر استرالیا به برتری برسند.

پیروزی تمام مدعیان در روز نخست

همچنین تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدارش در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال، با نتیجه سه بر یک برابر فرانسه شکست خورد.

روز نخست هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ از روز جمعه با برگزاری هشت دیدار در گروه‌های چهارگانه آغاز شد که در یکی از مهمترین دیدارها از گروه B، تیم ملی والیبال ایران در شهر روئن مهمان تیم فرانسه بود که در پایان با نتیجه سه بر یک مغلوب مدعی عنوان قهرمانی شد.

در این دیدار که ششمین بازی دو تیم در تاریخ دیدارهای روبه‌روی‌شان بود، شاگردان استفان تیلیه انتقام نخستین و تنهاترین شکست فرانسه برابر ایران که در جام قهرمانان بزرگ قاره‌ها بود را گرفتند و موفق شدند لیگ ملت‌های والیبال را با کسب سه امتیاز شیرین خانگی آغاز کنند.تیم ملی والیبال ایران هرچند توانست ست دوم را با جنگندگی به سود خود تمام کند، اما در مجموع ست‌های بازی را با امتیازهای ۲۵-۲۰، ۲۴-۲۶، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۱۷ به قهرمان دوره گذشته لیگ جهانی واگذار کرد تا دستش در پایان روز نخست رقابت‌ها از کسب امتیاز کوتاه بماند .

در این دیدار برای تیم ملی والیبال ایران سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، فرهاد قائمی و امیر غفور به همراه مهدی مرندی به عنوان لیبرو وارد زمین شدند و در سوی مقابل انگاپت، تونیوتی، لیگوف، روسارد، پاتری، چیناینزه به همراه گربنیکف در پست لیبرو شش بازیکن اصلی فرانسه بودند.

نتایج کامل روز نخست:

گروه A:ژاپن ۳ – استرالیا ۱

فرانسه ۳- ایران ۱

گروه B:چین ۲ – بلغارستان ۳

آمریکا ۳ – آرژانتین ۲

گروه C:لهستان ۳ – کره جنوبی صفر

روسیه ۳ – کانادا صفر

گروه D :ایتالیا ۳ – آلمان ۱

صربستان صفر – برزیل ۳

نتایج دیدارهای روز دوم:

بلغارستان یک – آمریکا ۳

لهستان ۳ – روسیه صفر

ایتالیا ۳ – برزیل ۲

شکست ولاسکو در نبرد مربیان پیشین ایران

مسابقه تیم های ملی والیبال چین و آرژانتین در لیگ ملت های والیبال و رویارویی دو سرمربی پیشین تیم ملی ایران، هم با شکست «خولیو ولاسکو» و یارانش در تیم ملی آرژانتین پایان یافت.در دومین روز از هفته نخست لیگ ملت های والیبال، تیم های چین و آرژانتین در شهر نینگبو چین به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه سه بر صفر به سود میزبان پایان یافت.هدایت چین بر عهده «رائول لوزانو» و سرمربیگری آرژانتین بر عهده ولاسکو بود؛ دو مربی آرژانتینی که سابقه هدایت تیم ملی ایران را در کارنامه دارند.«فرهاد شاهمیری» داور بین المللی والیبال ایران، به عنوان داور نخست قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت.

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ از چهارم خرداد با حضور شانزده تیم و به مدت پنج هفته در دور مقدماتی برگزار می‌شود.

همچنین ایران در سومین دیدار خود امروز ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به مصاف ژاپن می رود.

برچسب‌ها:

نظر شما