شناسهٔ خبر: 25762741 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تعیین میانگین «شهریه» مدارس غیردولتی

صاحب‌خبر -
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش جزئیات تعیین شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی زینی‌وند در نشست خبری با اشاره به ضرورت تسهیل فرایندها در اطلاع رسانی شفاف با استفاده از فناوری‌های نوین گفت: اکنون ۱۰سامانه در سازمان فعال و در حال اجراست. برای ساماندهی مراکز آموزشی و شناسنامه دار کردن مراکز سامانه‌ای را فعال کردیم و بیش از ۱۲هزار موسسه اطلاعاتشان را وارد سامانه کرده اند.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌های مراکز پیش دبستانی که از سایر نهادها به جز آموزش و پرورش مجوز دارند، گفت: طبق تصریح قانون تنها مرجع صدور مجوز مراکز پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش است. در همین راستا به سایر موسسان اعلام کردیم به سامانه‌ای که راه‌اندازی کرده‌ایم مراجعه و ثبت نام کنند. تا کنون۱۵۰۰موسسه در سامانه ثبت نام کرده‌اند. کد رهگیری که از این سامانه دریافت می‌کنند که به منزله مجوز موقت یکساله محسوب می‌شود.

زینی وند در ادامه جزئیات الگوی شهریه مدارس غیر دولتی را اعلام کرد و گفت: شهریه ثابت مصوب شامل ساعات مصوب، برنامه هفتگی و ساعات فوق برنامه مصوب و حدفاصل ساعت ۷.۵تا ۲.۵بعدازظهر است، اما فعالیت‌های فوق برنامه غیردرسی و تابستانی و خدمات غیرجانبی و ایاب و ذهاب و… جزو فعالیت‌های اختیاری محسوب می‌شود که هزینه‌های آن هم در الگوی شهریه کاملا مشخص شده است.

زینی وند افزود: کلیه قراردادهای مالی به صورت الکترونیکی در سامانه ویژه‌ای تعریف شده و برای هر دانش آموز بارکد ویژه‌ای تعریف شده و قرار داد دستی نداریم.

زینی وند درباره میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی گفت: آیتم‌های الگوی شهریه متناسب با برنامه‌ها در عملکرد هر مدرسه متفاوت است، اما می‌توان گفت که در شهر تهران در مدارس ابتدایی میانگین افزایش شهریه حدود ۱۵درصد، در مقطع متوسطه اول حدود ۱۳درصد و در متوسطه دوم حدود ۱۱درصد است که در مجموع می‌توان گفت میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی در تهران ۱۳درصد است. میانگین کشوری افزایش شهریه نیز ۱۳.۵درصد است.

به گفته وی؛ اگر مدرسه‌ای از الگوی شهریه تخلف کند تا پایان تابستان ناظر مقیم در آن مدرسه مستقر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما