شناسهٔ خبر: 25757545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پیشكسوتان جهاد و شهادت فارس گردهم آمدند/ ایثارگری نشانه بارز خلیفةالهی انسان است

گروه اجتماعی ـ همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت استان فارس با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

پیشكسوتان جهاد و شهادت فارس گردهم آمدند/ ایثارگری نشانه بارز خلیفةالهی انسان است

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با ایام سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، همایش پیشكسوتان جهاد و شهادت استان فارس با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری شب گذشته، 4 خردادماه در تالار فرهنگیان شیراز برگزار شد.
در این همایش جمعی از فرماندهان که در عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، حضور داشتند، به بیان خاطراتی پرداختند.
همچنین رونمایی از کتاب خاطرات شهید محمد اسلامی‌نسب از شهدای دوران دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران و جانبازان بخش دیگری از این همایش بود.
اسماعیل تبادار، استاندار فارس در این همایش گفت: پیشکسوتان جهاد و شهادت در راه خدا دیگران را بر خود ترجیح دادند و خون خود را نثار کردند تا دیگران راحت باشند.
ایثارگری نشانه بارز خلیفةالهی انسان است
وی با اشاره به اینکه بر اساس کلام وحی و آئین الهی ایثارگری نشانه بارز خلیفةالهی انسان است، گفت: در این جلسات بابت از دست دادن مردان بزرگ و ایثارگر محزون می شویم؛ اما بازخوانی رادمردی‌ها، ایثارگری‌ها و اخلا‌ق‌مداری‌های آنان موجب وحدت و انسجام جامعه می‌شود.
تبادار با بیان اینکه اگر مروری بر جبهه های خون و شهادت کنیم آثاری از ایثار، شهادت، خلوص، اخلاق و انسانیت را مشاهده می‌کنیم، افزود: این جهادگران و رزمندگان بودند که نظام اسلامی را حفظ کرده و استحکام بخشیدند و در شرایطی که همه دنیا در مقابل نظام اسلامی و انقلاب نوپای ما قرار گرفته بودند و این جوانمردها با حضور در جبهه‌ها و همه عرصه های خطر، نظام را حفظ کردند.
استاندار فارس در تصریح اینكه در سالروز فتح بزرگ و آزادسازی خرمشهر باید یاد شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس را گرامی بداریم، گفت: فتح خرمشهر، عملیات بزرگ و افتخارآمیزی بود که دنیا را مبهوت و ملت ایران را سرافراز کرد.

هر خاطره رزمندگان دفاع مقدس، کتابی است که نیاز جدی امروز جامعه به شمار می‌رود
وی با اشاره به اینكه هر خاطره رزمندگان دفاع مقدس، کتابی است که نیاز جدی امروز جامعه به شمار می‌رود، گفت: نسل امروز ما بیش از گذشته نیازمند آشنایی با خلوص، رادمردی و شهادت‌طلبی جبهه‌ها است.
تبادار با بیان اینکه در خیمه‌گاه دفاع مقدس همه افراد فارغ از گرایش های مختلف با وحدت و همدلی حضور داشتند، ادامه داد: امروز هم باید با بازخوانی گذشته به یاد بیاوریم چگونه پرچم بزرگ نظام جمهوری اسلامی در برابر مخالفت قدرت‌های دنیا برپا شد و روز به روز استحکام بیشتری پیدا کرد.
تبادار با تأکید بر اینکه امروز باید از جوانمردی رزمندگان، وصیت نامه شهدا و رادمردی پیشکسوت جهاد و شهادت درس بگیریم، گفت: به عنوان یک مسئول سعی می‌کنیم راه این عزیزان را ادامه دهیم.
انتهای پیام

نظر شما