شناسهٔ خبر: 25756800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان به ۲۷ کشور خارجی معرفی می‌شود

R41366/P1336/S6,64/CT11

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به بازدید ۵۲۷ گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان گفت: ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان به ۲۷ کشور خارجی معرفی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد جهانشاهی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری تحول عظیمی را در بخش اشتغال و اقتصاد استان سمنان ایجاد می‌کند و باید در این راستا نسبت به تقویت زیرساخت‌های گردشگری اقدامی مؤثر انجام دهیم.

وی با بیان اینکه استان سمنان 94 مرکز اقامتی دارد اذعان کرد: جذب و ماندگاری گردشگران داخلی و به‌ویژه گردشگران خارجی در دستور کار این نهاد قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از وجود 12 هتل، دو هتل کاشانه، پنج مهمان‌پذیر در این منطقه خبر داد و گفت: 43 اقامتگاه بوم گردی، 26 خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی و مجموعه گردشگری از دیگر ظرفیت‌های موجود در این استان به شمار می‌روند.

وی با اشاره به آمارهای مدیران و فعالان مجتمع‌های گردشگری و مجموعه‌های اقامتی استان سمنان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون بالغ‌بر 527 گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان بازدید کردند.

جهانشاهی با بیان اینکه یک هزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران در استان سمنان وجود دارد تصریح کرد: این در حالی است که ظرفیت اقامتی ما در استان سمنان بیش از 2 هزار نفر شب است.

وی ابراز داشت: با توسعه و جذب گردشگران خارجی در حال حاضر ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان و قابلیت‌های آن به 27 کشور خارجی معرفی‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با تأکید بر اینکه استان سمنان دارای یک هزار اثر تاریخی شناسایی‌شده و بیش از 800 اثر ثبت‌شده در فهرست میراث ملی است یادآور شد: در این مدت بیشترین گردشگران خارجی از کشور آلمان وارد استان سمنان شدند.

وی با بیان اینکه تنوع ملیت گردشگران خارجی یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای معرفی این استان در ابعاد بین‌المللی است اضافه کرد: گردشگران خارجی از کشورهای هلند، چین، فرانسه، ترکیه، روسیه، ایتالیا و هندوستان و غیره از جاذبه‌های گردشگری این استان بازدید کردند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما