شناسهٔ خبر: 25754728 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس جمهور برزیل خواستار مداخله ارتش در اعتصاب رانندگان کاميون شد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما رئیس جمهور برزیل به ارتش این کشور دستور داد تا در اعتصاب سراسری رانندگان کامیون که سبب بسته شدن جاده ها در برزیل شده است، مداخله کند.
شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد دولت و اتحادیه رانندگان کامیون برای پایان دادن به این اعتصاب به توافق رسیدند، اعتصابی که سبب فلج شدن بخش های گسترده ای از برزیل شده است اما شمار زیادی از رانندگان کامیون به این توافق بی اعتنایی کرده اند.
خبرنگار الجزیره انگلیسی گزارش داد این اعتصاب دوشنبه گذشته آغاز شد، زمانی که اتحادیه کامیون داران خواستار کاهش قیمت سوخت شد. برزیل به شدت به حمل و نقل محموله های خود از طریق جاده متکی است و پس از آن که اعتصاب کامیون داران سبب بسته شدن جاده ها شد، این کشور به ویژه در شهرهای مهم به زودی با کمبود سوخت مواجه شد .
میشل تمر رئیس جمهور برزیل در سخنانی گفت: "از نیروهای امنیتی فدرال می خواهم تا جاده ها را باز کنند. من از فرمانداران هم می خواهم همین کار را انجام دهند. ما اجازه نمی دهیم مردم با کمبود کالاهای اساسی مواجه شوند. ما اجازه نمی دهیم مصرف کنندگان بدون کالا بمانند. ما اجازه نمی دهیم بیمارستان ها با کمبود تجهیزات حیاتی مواجه شوند."
خودروها در حالی در مقابل پمپ بنزین ها صف کشیده اند که سوخت در حال اتمام است. همچنین گزارش شده است فروشگاه ها با کمبود اقلام فاسد شدنی مواجه شده اند . بخش تولید در بسیاری از شرکت های خودروسازی فلج شده است و یک میلیون تن غلات از بنادر این کشور تخلیه نشده است . حمل و نقل عمومی در برخی از شهرها با اخلال مواجه شده است .
الکساندر سالینو یکی از شهروندان آرژانتینی گفت: "این موضوع سبب نگرانی همه شده است. هیچ سبزی و میوه ای در بازار وجود ندارد. تقریبا هیچ چیزی وجود ندارد. مایه شرمساری است. بازارها هیچ چیزی ندارند."
در پی چهار روز مذاکره بین دولت و اتحادیه کامیون داران آنها در نهایت توانستند به توافق دست پیدا کنند تا بدین ترتیب، سبب تعلیق اعتصاب شوند. دولت موافقت کرده است قیمت گازوئیل را تا ده درصد کاهش دهد اما این موضوع سبب فرو نشاندن خشم کامیون داران نشده است. کامیون داران می گویند درآمدهایشان تحت تأثیر بهای بالای سوخت قرار گرفته است.
فرانسیسکو خوزه یکی از رانندگان کامیون که در اعتصاب مشارکت دارد، گفت: "بر اساس اطلاعاتی که ما دریافت کرده ایم، در این توافق مطالبات ما محقق نشده است."
پیشنهاد دولت برزیل باید به تأیید کنگره این کشور برسد. قرار است این موضوع هفته آینده به بحث گذاشته شود. شمار زیادی از تولید کنندگان می گویند چندین روز طول می کشد تا اوضاع به حالت عادی باز گردد.

نظر شما