شناسهٔ خبر: 25751313 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اردوغان پیروزى جریان صدر در انتخابات عراق را به مقتدی صدر تبریک گفت

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی تماس تلفنی با مقتدى صدر موفقیت ائتلاف «سائرون» به رهبرى او در کسب بیشترین میزان آرا در انتخابات پارلمانی را تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ترکیه طی تماس تلفنی با «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر پیروزى ائتلاف وی در انتخابات پارلمانی عراق را تبریک گفت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی تماس تلفنی با مقتدى صدر موفقیت ائتلاف «سائرون» به رهبرى او در کسب بیشترین میزان آرا در انتخابات پارلمانی را تبریک گفت.

اردوغان در این گفتگو ابراز امیدواری کرد نتایج این انتخابات که پس از شکست داعش در تاریخ 12 مه صورت گرفته است، توام با خیر و برکت برای مردم عراق باشد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت اتحاد و برابری عراق برای ترکیه، در مورد تشکیل دولت در پی این انتخابات به صدر آرزوی موفقیت کرده است.

اردوغان با اشاره اظهارات ترکمن های عراق در مورد برخی قانون شکنی ها در منطقه کرکوک، از صدر خواست تا برای شناسایی و رفع این اقدامات حمایت‌های لازم را انجام دهد.

مقتدی صدر نیز در این گفتگو، حفظ حقوق تمامی شهروندان عراق از جمله ترکمن های این کشور را مورد تاکید قرار داد.

اردوغان و صدر همچنین بر قاطعیت ترکیه و عراق برای گسترش مناسبات دو کشور تاکید کردند.

بنابر این گزارش، انتخابات اخیر عراق ائتلاف سائرون به ریاست مقتدی الصدر با کسب 54 کرسی پیروز نهایی این انتخابات شد.

ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» با 47 کرسی و ائتلاف «النصر» به ریاست «حیدر العبادی» نخست‌وزیر کنونی این کشور با 42 کرسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. جریان الحکمه نیز با حمایت ناصر و عمار الحکیم 20 نماینده را وارد پارلمان عراق کرد. 

حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی» 25 کرسی، اتحادیه میهنی کردستان عراق وابسته به خانواده «جلال طالبانی» 17 کرسی و جنبش گوران 5 کرسی کسب کردند. میزان مشارکت در این دوره از انتخابات نیز  ‌44.52 درصد بود.

 

انتهای پیام

نظر شما