شناسهٔ خبر: 25750484 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نخست وزیر سابق ایتالیا در برنامه «بدون مرز»:

اروپا نقش مثبت خود را در پایبندی به تعهداتش ایفا کند

نخست وزیر سابق ایتالیا نقش سران اروپایی در دوران خروج آمریکا از برجام را کلیدی دانست و گفت: اکنون زمان آن رسیده است که اروپا نقش مثبت خود را با پایبندی به تعهداتش ایفا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی غرقی در جدیدترین برنامه بدون مرز، پای صحبت‌های «ماسیمو دالما» نخست وزیر سابق ایتالیا نشسته است.

 دالما به سوالات مختلفی درباره خروج آمریکا از برجام و رفتارهای عجیب ترامپ، پایبندی اروپا به تعهدات ۱+۵ و شرط برپایی صلح در منطقه پاسخ داد.

وی گفت: کلید برپایی صلح در منطقه، حل مشکل فلسطین و واکنش جهانیان نسبت به شهرک‌سازی اسرائیل است؛ اروپا باید نقش مثبت خود در منطقه را با پایبندی به تعهداتش در برجام، ایفا کند.

نخست وزیر سابق ایتالیا تصریح کرد: رفتارهای دولت آمریکا نسبت به موضوعات بین‌المللی و زیرپا گذاشتن توافقات جهانی، نگرانی‌های بسیاری را در دولت‌های اروپایی ایجاد کرده است و فکر می‌کنم که راه مقابله با اقدامات آمریکا این است که دولت‌های بزرگ اروپایی، بدون در نظر گرفتن همکاری آمریکا، به تعهداتشان نسبت به برجام عمل کنند و روابط مالی واقتصادی خود با ایران را تقویت کنند.

دالما خاطرنشان کرد: موضوع اصلی در توافق هسته‌ای، برداشتن تحریم‌ها و تقویت روابط اقتصادی با ایران بوده است و این اقدام اروپایی‌ها می‌تواند به اجرایی شدن توافق هسته‌ای کمک کند، من معتقدم که روابط ایران و اروپا در همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای باید گسترش یابد.

نظر شما