شناسهٔ خبر: 25745346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به همت فعالان کانون های مساجد خراسان شمالی؛

سفره های کریمانه افطار، میزبان روزه اولی ها در مساجد

خبرگزاری شبستان: روزه اولی ها امسال به همت فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، پای سفره های کریمانه افطاری مساجد نشستند.

صاحب‌خبر -

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: سفره های کریمانه افطاری با هدف ترویج سادگی و پرهیز از فرهنگ اشرافی و تجمل گرایی  و  نیز جشن ویژه برای روزه داران کوچک که برای نخستین بار به سن روزه داری رسیده اند، برپا می شود.

 

وی افزود: این سفره های کریمانه تا پایان ماه مبارک رمضان و با اقامه نماز مغرب و عشاء و محافل انس با قرآن کریم همراه خواهد بود.

 

شیرازیان، ضمن برشمردن دیگر برنامه های تدوین شده به مناسبت ماه مبارک رمضان در کانون ها، به برگزاری جشن ویژه روزه اولی ها اشاره کرد و گفت: این جشن با برپایی سفره های کریمانه همراه خواهد بود که تاکنون در دو مسجد قدس و حضرت رسول (صلی الله علیه و اله و سلم ) شهرستان بجنورد برگزار شده است.

 

وی جهت دهی محافل جزء خوانی قرآن در مساجد با دعوت از اساتید تفسیر و مبلغین حوزه علمیه و نشر سبک زندگی و آموزه های قرآنی را از دیگر برنامه های ایام ماه مبارک اعلام کرد  و افزود: عصر هر روز از ایام ماه مبارک رمضان نیز با همکاری حوزه هنری و کانون حجت ابن حسن عسگری بجنورد و در محل این مسجد  نشست های تخصصی  ترویج گفتمان  اخلاق دینی با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و طرح و بحث کتاب طرح اندیشه کلی شامل  مجموعه بحث ها و جلسات اخلاقی در محضر مقام معظم رهبری، برای علاقه مندان برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: سخنران این نشست  حجت الاسلام محمد افشین فر از اساتید حوزه و دانشگاه است.

 

شیرازیان اجرای ختم قرآن کریم در 6 دقیقه در جمعه های ماه مبارک  و نیز لیالی قدر، برگزاری مراسم شب های قدر و نیز مراسم ارتحال امام خمینی (ره)، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و کتابخوانی و ارائه فعالیت های قرآنی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در نمایشگاه قرآن استان را از دیگر فعالیت ها به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان نام برد.

 

 

نظر شما