شناسهٔ خبر: 25743316 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

۲۸ میلیون و‌ ۷۰۰ هزار ایرانی پزشک خانواده دارند

صاحب‌خبر -
مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برنامه پزشک خانواده روستایی بعد از ۱۳سال، ۲۸میلیون و۷۰۰هزار نفر را تحت پوشش دارد.

به گزارش مهر، محمدرضا میرزایی با اشاره به اینکه آموزش، سلامت و امنیت سه نیاز پایه ای هر جامعه محسوب می شود و دولت ها باید این نیازها را رایگان در اختیار مردم قرار دهند، افزود: سازمان جهانی بهداشت در همین راستا دولت‌ها را مکلف کرده است که خدمات بهداشتی و درمانی سطح اول را بصورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند.

وی با اشاره به اجرای برنامه پزشک که از سال ۸۴درراستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستاییان درحال اجرا است افزود: اجرای طرح پزشک خانواده روستایی برنامه مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ایران است. بطوری که در روستاها به تعداد لازم پزشک، ماما و کادر سلامت درچهار هزارمرکز مجری این طرح مستقر شده اند تا دسترسی های بهداشتی و درمانی برای ساکنان روستایی، عشایری و همچنین شهرهای زیر ۲۰هزار نفرجمعیت فراهم شود.

مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هدف اصلی سازمان بیمه سلامت ارائه خدمات مطلوب و مناسب به حدود ۳۶میلیون بیمه شده تحت پوشش است تا دسترسی ها برای بیمه شدگان تسهیل یابد.

میرزایی بابیان اینکه یکی ازاهداف سازمان بیمه سلامت حفاظت مالی مردم است، گفت: این سازمان در برنامه پزشک خانواده روستایی خدمات درمانی سطح اول را با دریافت ۵هزار ریال فرانشیز و خدمات بهداشتی را رایگان در راستای حفاظت مالی و کاهش پرداخت از جیب مردم ارائه می‌کند. همچنین روستائیان در قالب نظام ارجاع و با پرداخت فرانشیز بسیار ناچیز، خدمات تخصصی و فوق تخصصی سرپایی و بستری را با مراجعه به بیمارستان‌ها و واحدهای درمانی طرف قرارداد دریافت می‌کنند.

وی افزود: برنامه پزشک خانواده روستایی امروز بعد از ۱۳سال ۲۸میلیون و ۷۰۰هزار نفررا تحت پوشش دارد و خدمات بهداشتی و درمانی کیفی را به روستاییان و عشایر ارائه می کند. طی این مدت شاخص های سلامت ارتقا و در جمعیت روستایی، مرگ و میرمادران باردار و مرگ کودکان زیر یک سال و زیر ۵سال کاهش یافته است.

برچسب‌ها:

نظر شما