شناسهٔ خبر: 25742328 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

افتتاح ۱۵۲۰ واحد مسکن مهردر آذربایجان غربی

صاحب‌خبر -
ارومیه- خبرنگاراطلاعات: ۱۵۲۰ واحد مسکن مهر باحضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر در استان آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در آیین افتتاح این واحدها که به صورت نمادین در منطقه گلشهر ارومیه برگزار شد، گفت: با افتتاح این واحدها، چهار هزار و ۱۳ واحد مسکونی مهر از تعهد آذربایجان غربی در این حوزه باقی می ماند که آنها نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

ابراهیم مبارک قدم افزود: ساخت حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی مهر در آذربایجان غربی پایان یافته و با این آمار پیشرفت فیریکی این طرح در شهرهای استان به ۹۶ درصد رسیده است. وی ادامه داد: این پیشرفت فیریکی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ۹۴ درصد و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۱۰۰ درصد است. او بیان کرد: ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اشنویه، پیرانشهر، میاندوآب، تکاب، سلماس و بوکان به اتمام رسیده است.

گفتنی است، طرح مسکن مهر که از حدود ۸ سال گذشته آغاز شده است، در دولت تدبیر و امید سرعت گرفت و بیش از ۶۰ درصد واحدهای تحویلی در این دولت به متقاضیان تحویل داده شد .

همچنین مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر قبل از مراسم با حضور در دفتر استاندار آذربایجان غربی با وی دیدار و در خصوص روند تکمیل و افتتاح طرح های مسکن مهر در استان گفتگو کرد.

*اجرای ۶۱۲ پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی

یک هزار و ۸۵۱ مورد طرح عمرانی و ۲۷ هزار پروژه غیرعمرانی در سطح آذربایجان‌ غربی از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال گذشته توسط بسیج سازندگی سپاه شهداء اجرا شده که برای این پروژه‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اعلام کرد:۶۱۲ پروژه عمرانی از سوی بسیج سازندگی این استان در سال ۹۶،اجرا شده ودر این راستا ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری افزود : با تلاش بسیجیان در سال گذشته شاهد اتمام ۶۱۲ پروژه عمرانی و نیز ۲۰ هزار مورد پروژه غیرعمرانی بودیم که برای انجام این اقدامات بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه‌ شده است. فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در خصوص حمایت از خانواده‌های محروم در سطح استان نیز گفت : حمایت از ۵۰۰ خانواده محروم، اهدای جهیزیه به ۵۲۰ نوعروس نیازمند و توزیع ده‌ها بسته سبد کالا، کتب و نوشت افزار و نیز کیف و کفش از این اقدامات به حساب می‌آید.

سردار شهسواری، از پیش بینی اجرای ۸۰۰ مورد پروژه محرومیت‌زدایی در سال ۹۷ از سوی بسیج سازندگی در آذربایجان‌غربی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ تعداد پروژه‌های محرومیت زدایی ۶۷۰ مورد بود که در سال‌جاری در صدد اجرایی کردن ۸۰۰ مورد هستیم.

وی اضافه کرد: در بحث مالی نیز در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم که در سال جاری و با توجه به افزایش تعداد طرح‌ها، این رقم به ۱۴ میلیارد تومان خواهد رسید. فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت ۶۵۰ گروه جهادی در طول سال ۹۶ در سراسر این استان، گفت: در سال ۹۷ نیز تعداد گروه‌های فعال جهادی به ۷۰۰ گروه می‌رسد.

وی همچنین بیان داشت : در بحث پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ مبلغ وام‌های اعطایی ۷ میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ این رقم به ۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید. سردار شهسواری اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با کمیته امداد استان، یک هزار واحد مسکونی برای محرومین در مناطق صعب‌العبور ساخته می‌شود. فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: در طول هفته بسیج سازندگی ۱۰ پروژه محرومیت زدایی در سطح استان مورد بهره برداری قرار می گیرد و نیز ۱۶ صندوق قرض الحسنه برای اعطای تسهیلات به افراد نیازمند افتتاح می‌شود. شهروز حیدریان رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی هم در این نشست گفت: ۷۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی امسال در مناطق مختلف آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

وی افزود:سال گذشته ۶۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف آذربایجان غربی توسط بسیج سازندگی استان اجرا شد به طوری که این میزان در سال جاری به ۷۰۰ پروژه رسیده که در این زمینه ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی احداث مسکن، خانه محروم، خانه عالم، حوزه علمیه، اجرای پروژه‌های آبرسانی، راهسازی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و … را از جمله محورهای فعالیت عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته ۶۵۰ گروه جهادی فعال در مناطق مختلف استان در حال تلاش بود که امسال این تعداد افزایش خواهد یافت.

او افزود: ۱۵۰ کامیون اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان به سرپل ذهاب اعزام شد همچنین ۴۰۰ کانکس در اختیار خانواد‌ه‌های بی‌سرپناه قرار گرفت.

این مسئول پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به میزان ۷ میلیارد تومان در سال گذشته و افزایش این مبلغ تا ۱۰ میلیارد تومان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا سال ۹۶ برای ۳ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

نظر شما