شناسهٔ خبر: 25739689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی:

حفظ سلامت و پاکدامنی از برکات ازدواج است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ازدواج مایه کمال بوده و آثار و برکاتی در پی دارد، گفت: حفظ سلامت و پاکدامنی از برکات مهم ازدواج است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، شب گذشته در برنامه تفسیر آیه ششم سوره زمر در مسجد بعثت خرم آباد گفت: این آیه مسأله آفرینش انسان را مطرح می کند، تدبیر زندگی امور انسان ها و اینکه آفرینش انسان چه مراحلی داشته است.

وی با بیان اینکه قسمت اول آیه ششم مربوط به این است که خدای شما کسی است که شما را از نفس واحده آفریده است و سپس همسر شما را از همان نفس قرار داده است، عنوان کرد: مقصود از نفس واحده به گفته مفسران حضرت آدم و مقصود از زوج ها حضرت هوا است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: خداوند می فرماید همه شما را از نفس واحده و یک حقیقت آفریده شده اید، تفاخری بین شما نیست، نکته دوم آفرینش همسر انسان است تعبیر قرآن این است که همسر آدم از همان حقیقت آدم آفریده شده است، در قرآن کلمه زوجه، زوج به کار برده شده است یعنی مرد و زن زوج یکدیگر هستند.

وی با اشاره به اهمیت مسأله زوجیت در این آیه خاطرنشان کرد: در قرآن این موضوع مورد تأکید است، آثار و برکات زوجیت در قرآن و روایات فراوان ذکر شده است، آفرینش به صورت فطری نیاز به ازدواج است و انسان به صورت فطری نیاز به همسر دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: در سوره روم مسأله ازدواج نشانه خدا بیان شده است، چراکه بقای نسل انسان به برکت ازدواج است، حساس آرامش و امنیت در زندگی در سایه همسر، حفظ سلامت و پاکدامنی از دیگر برکات ازدواج است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند ازدواج را برای حفظ سلامت و پاکدامنی انسان قرار داد، ازدواج مایه کمال بوده زن و مرد در کنار یکدیگر می توانند به کمال برسند و شخصیتشان کامل شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی به آثار تأخیر در ازدواج اشاره کرد و یادآور شد: تأخیر ازدواج جان جوانان را به خطر می اندازد، از آثار تأخیر ازدواج ابتلا به بیماری های روحی و روانی است، از عوامل افزایش آمار طلاق بالا رفتن سن ازدواج است.

وی با بیان اینکه وقتی سن بالا رود، محبت نیز کم می شود، خاطرنشان کرد: باید طراوت و شادابی در سن ازدواج رعایت شود و از بالا رفتن سن ازدواج جلوگیری شود.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه افزایش جمعیت از برکات ازدواج است، گفت: افزایش جمعیت مایه افتخار است، به گفته رهبر معظم انقلاب ایران برای 150 میلیون جمعیت دارد، باید جمعیت زیاد شود تا قدرت بالا رود و نیروی کار وجود داشته باشد.

وی با اشاره به قسمت دوم آیه ششم سوره زمر بیان داشت: خداوند برای شما چهارپایانی نازل کرد، هر کدام مؤنث و مذکر دارند، خداوند متعال چهارپایان را در مقام بهره برداری برای شما قرار داده است، برخی تفسیر کرده اند که خداوند نیاز شما را در این حیوانات برآورده کرده است و همه این ها برای پذیرایی شما از سوی خدا است./9451/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما