شناسهٔ خبر: 25734109 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ابراز تاسف پوتین به خاطر لغو دیدار ترامپ - اون

رئیس‌جمهوری روسیه در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود گفت: رهبر کره شمالی تمام آن چیزی را که وعده داده بود انجام داد و حتی تونل‌ها و سایت آزمایش اتمی خود را منفجر کرد اما پس از آن شنیدیم که ایالات متحده نشستی را که قرار بود در سنگاپور و در 12 ژوئن برگزار شود، لغو کرده است. روسیه بابت این تحولات متاسف است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /به گزارش روزنامه واشنگتن پست، ولادیمیر پوتین ادامه داد: ما به شدت بر روی این اقدام شگرف که به حل بحران در شبه جزیره کره منجر می‌شد، حساب باز کرده بودیم چراکه این مساله می‌توانست آغازگر روند خلع سلاح اتمی در تمامی شبه جزیره کره باشد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز امیدواری خود را درباره تلاش‌های پیونگ یانگ در حضور در اقدامات روند خلع سلاح اتمی و منع گسترش تسلیحات ابراز کرد و ادامه داد: پاریس آماده همکاری و کمک است اما من فکر می‌کنم جامعه بین‌الملل و سازمان ملل به ویژه نقشی در اجرای این اقدامات دارند.

دیدار ماکرون با رئیس‌جمهوری روسیه در میانه اختلافات عمیق آنها درباره سوریه، اوکراین و دخالت ادعایی روسیه در روند انتخاباتی دیگر کشورها  صورت گرفته است اما هر دو به دنبال حفظ توافق اتمی ایران هستند که آمریکا از آن خارج شده است.

پوتین در کنفرانس خبری مشترک از تلاش کشورهای اروپایی برای حفظ برجام تقدیر کرد و گفت، اگر این توافق از بین برود "اثرات بدی" خواهد داشت./ ایسنا

 

نظر شما