شناسهٔ خبر: 25732700 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فتح خرمشهر یک نماد در تاریخ انقلاب اسلامی است

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان از فتح خرمشهر به عنوان یک نماد در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد که با امداد الهی، اتحاد همه جانبه و اطاعت محض از امام خمینی (ره) به دست آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دریادار دوم پاسدار حبیب الله میرزایی شامگاه پنجشنبه در گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس استان هرمزگان اظهار داشت: سوم خرداد نماد پیروزی حق بر باطل و نماد قدرت الهی است که به دشمنان ثابت کرد قدرت نظامی در برابر قدرت خداوند ضعیف و ناتوان است.
وی در ادامه ابراز کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان در راستای نشان دادن ارزش های دفاع مقدس قدم های مثبتی برداشته که نتیجه تلاش ها، دلسوزی ها و پیگیری های مسوولان سابق در این اداره کل بوده است.
وی یکی از این فعالیت ها را پیگیری و جدیت برای احداث موزه دفاع مقدس عنوان کرد که نشان دهنده نقش و جایگاه استان هرمزگان در دفاع مقدس است.
دبیر ستاد سوم خرداد در هرمزگان تاکید کرد: این طرح مهم فرهنگی امسال باید با همکاری و مشارکت همه دستگاه های دلسوز این استان احداث شود.

** به دشمن نباید اعتماد کرد
جانشین قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز ضمن واکاوی عملیات بیت المقدس بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی موازنه قدرت در منطقه عوض شد، آمریکا دست به اقدام های جنایتکارانه به خصوص در دو سال بعد از انقلاب زد.
سردار حمید سرخیلی تصریح کرد: جنگ ها و کودتاها، تلاش آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
وی عنوان کرد: بلوکه کردن اموال ایران و محاصره اقتصادی از دیگر راه هایی بود که آمریکا برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گرفت تا اینکه در سال 59 صدام را وادار به تحمیل جنگ علیه ایران کرد.
سرخیلی افزود: تجاوز به جمهوری اسلامی ایران یک جنگ جهانی سوم بود، زیرا 34 کشور بر ضد ایران با صدام همکاری کردند.
وی یادآور شد: این جمله امام (ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد را رزمندگان آن روز در خرمشهر با گوشت و پوست خود دیدند و لمس کردند.
جانشین قرارگاه مدینه گفت: زمانی که صدام به خرمشهر حمله کرد اگر می خواستیم به کسانی که ما را از دین مان خارج کنند اعتماد کنیم، امروز از این آبادانی و خاک جمهوری اسلامی ایران اثری نمانده بود.
وی عنوان کرد: به دشمنی که به دنبال از بین بردن دین و عزت و استقلال این کشور است، نباید اعتماد کرد و با اتحادملی که در کشور وجود دارد دشمنان ما خوار و رسوا خواهند شد.
جانشین قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: همه مسوولان و مردم باید از سوم خرداد و فتح خرمشهر و استقامت هایی که برای آزادسازی آن شد درس بگیریم.
فرمانده پایگاه شهید عبدالکریمی نیروی هوایی ارتش نیز نقش نیروی هوایی در آزادسازی خرمشهر را بسیار مهم دانست و عملیات اچ 3 (حمله فوق سری ارتش به الولید عراق) را شاهکار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواند.
امیرسرتیپ خلبان سخاوت عشایری بیان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی مراحل هشت ساله جنگ تحمیلی حضور فعال داشته و بعد از جنگ تحمیلی نیز قدرتمندتر به فرمان ولی فقیه از کشور دفاع می کند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم ضمن تجلیل از تعدادی از خانواده های شهیدان حسن اعمی برنطین، دادالله رحیمی شهواری و ابراهیم پایان و آزادگان و رزمندگان عملیات بیت المقدس و دفاع مقدس، از کتاب های «شهید که گمنام نمی شود»، نجم الدین حاجی زاده، «از دریا به دریا 3» سمیه باسین و «اشنوگل» سجاد امیریان زاده رونمایی شد.
9887/7408

نظر شما