شناسهٔ خبر: 25731373 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکنش ها به بدعهدي جديد آمريکا در قبال کره شمالي

دبیر کل سازمان از لغو دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی ابراز تاسف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از الجزيره؛ آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان از لغو دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی ابراز تاسف کرد.

گوترش افزود برچیدن کامل تسلیحات هسته ای یک اولویت است اما تلاش ها برای رسیدن به آن با بحران شدیدی روبرو شده است و جهان به سمت عقب حرکت می کند.
دبیرکل سازمان ملل گفت طرف های گفتگوهای کره شمالی باید اعصاب پولادین داشته باشند و از آنها خواست به تلاش‌های خود ادامه دهند.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در حساب توئیتری خود نوشت: در پی لغو دیدار از پیش تعیین شده سران آمریکا و کره شمالی، آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل از دو طرف خواست به گفتگو های خود برای یافتن راهی صلح آمیر و قابل راستی آزمایی به سمت نیل به عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای ادامه دهند.

کره شمالی: لغو دیدار دوجانبه از سوي آمریکا مطابق­ با خواسته‌های جهانیان نبود

­به گزارش خبرگزاری رویترز؛ تلویزیون کره شمالی اعلام کرد تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای لغو نشست سران دو کشور مطابق با خواست دیگر کشورها نبود.
تلویزیون کره شمالی افزود کیم جونگ اون رهبر این کشور تمام تلاش خود را برای برگزاری نشست مشترک با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کار گرفت. این کشور هنوز مایل است در هر زمان که ممکن باشد مسائل خود را با آمریکا حل و فصل کند.
 

ابراز تأسف ولادیمیر پوتین از لغو دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود در مسکو گفت: از لغو دیدار سران آمریکا و کره شمالی برای یافتن راه حل بحران شبه جزیره کره متأسفیم و امیدواریم دو کشور مذاکرات خود را در این زمینه آغاز کنند.

 
تشکیل جلسه رئیس جمهور کره جنوبی با مشاوران ارشد خود
 
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: رئیس جمهور کره جنوبی پس از لغو دیدار دونالد ترامپ با رهبر کره شمالی، با مشاوران ارشد خود تشکیل جلسه داد.
رئیس جمهور کره جنوبی خواستار اجرای گفتگوهای مستقیم میان سران آمریکا و کره شمالی شد. وی افزود: خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و برقراری صلح در آن مأموریتی تاریخی است که نباید به تأخیر افتد.

پنتاگون: به فشار حداکثری بر کره شمالی ادامه می دهیم
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد جیمز ماتیس وزیر دفاع این کشور به گفتگوها با کره شمالی خوشبین است و به حمایت از دیپلمات ها برای گفتگو با این کشور ادامه می دهد.
سخنگوی پنتاگون گفت کارزار فشار حداکثری بر کره شمالی ادامه خواهد داشت. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز پس از اعلام لغو دیدار با رهبر کره شمالی بر حفظ فشار بر کره شمالی تاکید کرده بود.
 
 
پمپئو: جزئیات اقدامات بعدی آمریکا در قبال کره شمالی هفته آینده اعلام می شود
 
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد گفتگوها درباره نحوه اقدامات بعدی آمریکا در قبال کره شمالی ادامه دارد و جزئیات این اقدامات هفته آینده اعلام خواهد شد.

سناتور منندز: لغو نشست سنگاپور نشانه ی شکست و بی خردی دولت ترامپ است

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، سناتور باب منندز قائم مقام کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفت: نباید از رفتار کره شمالی شگفت زده شویم زیرا در سه دولت متفاوت با این کشور سر و کار داشته ایم.
وی افزود: "این نشان دهنده ی آن است که رویکرد دولت ترامپ و اقدام های شتابزده و بی خردانه آن با شکست روبرو شده است. تنها راهی که می توان به چنین نشست ورود پیدا کرد از مسیر تدارکات همه جانبه است به گونه ای که در سطوح پایین تر گفتگوها ادامه داشته باشد و همه ی عناصر اصلی و خواسته هایی که ما از کره شمالی داریم به بحث گذاشته شود.

نظر شما