شناسهٔ خبر: 25729638 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اختصاصی مشرق /

شب پر کار جنگنده‌های ائتلاف غرب و روسیه در آسمان سوریه/ بن بست داعش در جنوب استان حمص با وجود پشتیبانی جنگنده‌های آمریکایی + نقشه میدانی

حملات شب گذشته جنگنده های آمریکایی به مواضع نیروهای ارتش سوریه برای جبران شکست سنگین روز گذشته تروریست های داعش در این محور انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، تحولات میدانی جنوب استان حمص در 24 ساعت گذشته پس از حملات ناکام عناصر تروریستی داعش که با هماهنگی و کمک اتاق عملیات نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایگاه التنف صورت گرفت، وارد مرحله جدیدی شده است.

شب گذشته، جنگنده های ائتلاف غربی به سرکردگی آمریکا، مواضع ارتش سوریه را در حومه جنوبی ایستگاه نفتی پمپاژ دوم  ( T2) در جنوب استان دیرالزور هدف قرار دادند تا تحولات در این محور پیچیده تر شود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیان حملات شب گذشته اشاره کرد و گفت: تجاوز نظامی جنگنده های اشغالگر موسوم به ائتلاف غربی به مواضع ارتش سوریه در جنوب استان دیرالزور چند ساعت پس از شکست عملیات تروریست های داعش در جنوب استان حمص انجام شد.

این منبع میدانی تصریح کرد: حملات شب گذشته جنگنده های آمریکایی به مواضع نیروهای ارتش سوریه برای جبران شکست سنگین روز گذشته تروریست های داعش در این محور انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات عملیات مشترک داعش و آمریکا علیه نیروهای ارتش سوریه در جنوب استان حمص+ نقشه میدانی

وی افزود: جنگنده های اشغالگر ائتلاف غربی به بهانه نزدیک شدن نیروهای سوری به پایگاه نظامی آمریکا ( پایگاه التنف در جنوب استان حمص)، مواضع ارتش را در حومه جنوبی ایستگاه نفتی پمپاژ دوم هدف قرار دادند.

نقشه میدانی شرق سوریه

این منبع میدانی با بیان این که حملات جنگنده های ائتلاف غربی به حومه جنوبی ایستگاه نفتی پمپاژ دوم  پوششی برای حمایت از تروریست های داعش بود، گفت: پس از حملات هوایی، دهها تن از عناصر تروریستی داعش عملیات گسترده ای را از منطقه « تل الدملوق» در جنوب استان حمص علیه نیروهای سوری در حومه جنوبی ایستگاه پمپاژ ( مناطق مرزی مشترک استان های حمص و دیرالزور) انجام دادند.

وی افزود: همزمان با درگیری های سنگین نیروهای ارتش سوریه با عناصر تروریستی داعش، جنگنده های روسی وارد میدان شدند تا توازن قدرت در این محور حساس تغییر نکند.

به گزارش مشرق، جنگنده های روسی در جریان عملیات شب گذشته، مواضع عناصر تروریستی داعش را به شدت هدف قرار دادند و خسارت های سنگین را به آنان در این محور وارد کردند.

براساس اعلام منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه شب گذشته پس از درگیری سنگین دو ساعته موفق شدند حملات عناصر تروریستی داعش را به طور کامل دفع کنند و 40 تن از آنان را از پای درآورند.

رصدهای میدانی نشان می دهد شمار زیادی از عناصر تروریستی داعش در جنوب استان حمص تحت نظر نیروهای اشغالگر آمریکایی فعالیت می کنند و تمامی تمهیدات لازم برای آموزش و تجهیز مجدد آنان در تدارک دیده شده است.

نظر شما