شناسهٔ خبر: 25726098 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در «ماه عسل» ششم چه گذشت

کانادا فقط ۲ دسته ایرانی را تحمل می کند!

ششمین برنامه ماه عسل سال 97 با حضور مهمانانی متفاوت روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این برنامه علیخانی میزبان دکتر سامان نور محمدیان و دکتر سارا محمدقاسم بود و با آنها به گفت‌وگو نشست.

امکانات خوب خارجی ها برای ایرانی ها

دکتر سامان نور محمدیان عنوان کرد: من بعد از خواندن رشته علوم آزمایشگاهی و گذراندن سربازی ابتدا برای تفریح به دانمارک پیش برادرم رفتم زمانی که امکانات آنها را دیدم بسیار تعجب کردم و جذب شدم بعد به ابن نتیجه رسیدم به کانادا بروم من زمانی که به آنجا رفتم تغییری در خود ایجاد نکردم.محیط کانادا بسیار خوب بود از خارجی ها بسیار استقبال می کردندو همه نوع امکانات در اختیار می گذاشتند ایرانی ها را بسیار دوست دارند.

در این بخش علیخانی به طعنه عنوان کرد: البته کانادا دو دست از ایرانی ها را خوب تحمل می کند دانشجوهایی که برای تحصیل می روند و کسانی که خوب اختلاس می کنند.

زمانی که به کانادا رفتم کسی را در آنجا نداشتم مجبور شدم در رستوران ها کار کنم البته من در کنار کار درس می خواندم بعد از مدتی در گروه تحقیقات یک بیمارستان مشغول به کار شدم یکی از کارهایی که در آنجا انتخاب کردم کارهای خیرخواهانه بود. با  یک گروه شب ها خیابان ها را می گشتیم و افراد بی خانمان را به یک مرکزی می بردیم و همراه پزشکان کار می کردم شاید دلیل ورودم به رشته پزشکی کارهای خیرخواهانه ای بود که انجام داده بودم.

تلاش برای درمان بیماران خارجی

او از مشکلات مالی خود سخن گفت و این که برخی اوقات پول نداشت. درس برایش مهم بود. به همین خاطر تلاش می‌کرد و نمی‌گذاشت خانواده از اوضاع سختش بدانند. وقتی درسش تمام می‌شود به عنوان دانشجوی منتخب از ارتوپدی و بازیابی آمریکا پیشنهاد همکاری می گیرد و مشغول کار تحقیقاتی می‌شود و چون ویزایش به دلیل مشکل آمریکا با ایران تمدید نمی‌شود به کانادا بر می گردد.

در کانادا ۵۰۰ بیمار و بی خانمان را بدون ویزا معاینه می‌کند؛ و در بزرگترین پروژه کانادا یعنی ات هوم یا پزشک در خانه یا پزشک خانواده فعالیت می‌کند.

محمدیان در خصوص دلیل بازگشت خود به ایران گفت: در طول مدتی که به ایران می آمدم مردم  ایران، کانادا و اروپا را خیلی مقایسه می کردم و محرومیت های پزشکی بسیاری را می دیدم تا اینکه به این نتیجه رسیدم که کشورم به من احتیاج دارد و به ایران برگشتم. حتی من در ابتدا از خدا خواسته بودم که کمکم کند تا مشکلاتم حل شود و من بتوانم به کشورم کمک کنم.

پس از آن سارا محمد قاسم درباره آشنایی با همسرخود توضیح داد: دوران اَنترنی خود را در بخش اطفال در بیمارستان دریایی سپری می کردم که با همسرم آشنا شدم. مهریه‌ام نیز به نیت چهارده معصوم ۱۴ سکه بهار آزادی است.

آغاز زندگی مشترک در نقاط محروم ایران

علیخانی پیرامون تصمیم زوج پزشک برای رفتن به مناطق محروم سؤال کرد و سارا محمدقاسم در پاسخ گفت: من همیشه در تهران زندگی کردم و بیشتر بچه هایی که تهران زندگی می کنند به نظر من هیچ سختی را از نزدیک لمس نکردند زمانی که همسرم این پیشنهاد را مطرح کرد خودم و خانواده ام  مخالف بودیم و با علاقه ای که در همسرم می دیدم دوره طرح خود را در بوشهر انتخاب کردم درصورتی که می توانستم به خاطر موقعیت همسرم در تهران باشم. در ابتدا این کار حکم شغل را داشت بعد از مدتی به خاطر اتفاقاتی که افتاد و قدردانی و مهمان نوازی مردم بوشهر باعث شد به این کار علاقمند شوم بعد از اینکه در بوشهر طرح من تمام شد خودم به همسرم سیستان و بلوچستان را پیشنهاد دادم.

حضور داوطلبانه در محروم ترین استان ایران

محمدیان ادامه داد: در بوشهر شرایط سخت بود، ما در روستایی به نام "کاکی" در شهرستان دشتی حاضر شدیم، اما بعد از بوشهر به مناطق محروم سیستان و بلوچستان رفتیم و بعد از یک مدتی عشق کمک به مردم را در چشمان همسرم دیدم که حتی از من پیشی گرفت. زمانی که طرح همسرم تمام شد به من گفت محروم ترین جای ایران را پیدا کنم، ما به شهرستان "سرباز"  رفتیم که خیلی محروم است  و ده ماه است که در بلوچستان ساکن هستیم. قرار بود ۴ ماه درآنجا باشیم، اما آنجا وضعیتی را دیدیم که حتی در فکر من نمی گنجید که مردم گرسنه باشند و سنگ به دل خود ببندند و پولی برای درمان نداشته باشند.

بعد از پخش آیتمی از شهرستان سرباز، آقای شعبانی و بچه های مدرسه در برنامه حضور پیدا کردند.

 محمدیان در پایان این گفت‌وگو عنوان داشت: در ابتدا شاید سخت باشد، اما عشقی در این کار وجود دارد که با هیچ لذتی قابل مقایسه نیست. ما ایرانی ها به کشور خودمان افتخار می دهیم رفتن ما به مناطق محروم توفیقی بود که نصیب ما شد.

 

نظر شما