شناسهٔ خبر: 25723900 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با همت سازمان مدیریت بحران کشور:

مقطع دکتری مهندسی سوانح ایجاد شد/ ورود مدیریت بحران در دروس متوسطه

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با تلاش‌های این سازمان مقطع دکتری مهندسی سوانح و ارائه ۲ واحد درسی اختیاری با موضوع مدیریت بحران در نظر گرفته شد؛ هم‌چنین مطالب مرتبط با مدیریت بحران در دروس ابتدایی و متوسطه مدارس سراسر کشور گنجانده شد.

صاحب‌خبر -

بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس؛ در ارتباط با گسترش دانش و آگاهی در حوزه مدیریت بحران برای بخش مدارس و دانشگاه‌ها گفت: در این امر مهم چندین اقدام اساسی توسط سازمان مدیریت بحران کشور پیگیری شد که برخی از آن‌ها تا کنون به نتیجه رسیده است.

وی افزود: در دانشگاه‌های سراسر کشور 2 واحد درسی اختیاری با موضوع مدیریت بحران گنجانده شده‌است؛  هم‌چنین 2 واحد درسی نیز در دروس دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفت.

سعیدی ادامه داد: برای ارتقای دانش مدیریت بحران در کشور مقطع دکتری مهندسی سوانح ایجاد شد؛ هم‌چنین درس آمادگی-دفاعی بازبینی و مطالب مرتبط با مدیریت بحران در آن گنجانده شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره گنجاندن مطالب مرتبط با مدیریت بحران در دروس ابتدایی و متوسطه مدارس سراسر کشور گفت: اقدامات لازم برای انجام این موضوع توسط سازمان پیگیری شد و نیاز به دستور وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور دارد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه فرهنگ‌سازی در سنین پایین به مراتب تأثیر بیش‌تری در یادگیری دارد و کودکان و نوجوانان آسان‌تر تغییر رفتار خواهند داشت، بهتر است در این سنین آموزش‌های لازم ارائه شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: چندین مکاتبه با وزارت آموزش و پرورش انجام و طی آن مقرر شد که در بخش دروس متوسطه، سازمان مدیریت بحران کشور به عنوان متولی اصلی این امر مسئولیت تهیه محتوا را برای درس آمادگی-دفاعی بر عهده بگیرد؛ لذا در بخش دروس ابتدایی این پیگیری‌ها در حال انجام است.

وی درباره محتوای درسی دوران متوسطه در خصوص مدیریت بحران افزود: حوادث مهم کشور شامل سیل، زلزله، خشک‌سالی، آتش‌سوزی، طوفان گرد و غبار، طوفان برف و کولاک به همراه خود امدادی و دگر امدادی، به عنوان مطالب لازم در کتاب قرار می‌گیرد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در ارتباط با محتوایی که ارائه می‌شود، گفت: اینکه دانش‌آموزان در سه مرحله قبل، حین و بعد از بحران چه اقداماتی را بایستی انجام دهند تا درصد خسارات جانی و مالی کاهش پیدا کند، مهم‌ترین مسأله مطرح شده در مطالب ورودی به کتاب‌های درسی است.

وی ادامه داد: قرار است در این کتاب از تصاویر آموزشی استفاده شود و در صورت لزوم باید برخی از دستگاه‌های اجرایی مکلف شوند تا به صورت عملی در داخل مدارس این موضوعات را آموزش دهند.

سعیدی در پایان اظهار داشت: درس آمادگی-دفاعی در سال های 9 و 10 تحصیلی در مدارس ارائه می‌شود و فرصت مناسبی است تا قدمی مهم و اساسی در راستای افزایش سطح دانش دانش‌آموزان مدارس کشور برداریم؛ برای نهایی شدن مطالب این کتاب 1 سال زمان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما