شناسهٔ خبر: 25722191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرمانده سابق سرویس امنیت پاکستان:

آمریکا دشمن واقعی پاکستان است نه هند

فرمانده سابق سرویس امنیت پاکستان در کتاب خود نوشت آمریکا دشمن واقعی پاکستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «اسد درانی» از فرماندهان سابق سرویس امنیت پاکستان در بخش‌هایی از کتاب خود «راو، آی اس آی اند دلوژن آو پیس» که با کمک «ای اس دولت» از فرماندهان سابق سرویس امنیت هند به رشته تحریر درآورده آمریکا را دشمن واقعی پاکستان معرفی کرد.

وی در این کتاب نوشت: ما بیش از حد حضور هند در بلوچستان را بزرگنمایی می‌کنیم اما واقعیت این است که عملیات‌های خرابکارانه و فعالیت جاسوسی در این ایالت بیشتر به آمریکا مربوط می‌شود.

درانی تأکید کرد: من نمی‌خواهم جزئیات دستگیری کلبوشن یادیو جاسوس هندی در بلوچستان یا کشته شدن رهبر طالبان را بیان کنم اما به خوبی می‌دانم که پشت پرده تمام این اتفاقات دست پنهان آمریکا بود که سعی داشت روابط تهران- اسلام‌آباد را به چالش بکشد.

اسد درانی در بخش دیگری از کتاب خود نوشت: ما بیش از حد حضور سرویس امنیت هند در افغانستان و فعال بودن سفارت و کنسولگری‌های این کشور را بزرگنمایی می‌کنم غافل از اینکه آمریکا بر همه چیز افغانستانی‌ها مسلط است.

چندی پیش «ای اس دولت» فرمانده سابق سرویس امنیتی هند در مراسم رونمایی از کتاب «راو، آی اس آی اند دلیوژن آو پیس»خواهان دعوت از فرمانده ارتش پاکستان به دهلی نو و آغاز مذاکرات صلح بین دو کشور شد.

وی افزود: هند و پاکستان با جنگ کاری از پیش نخواهند برد بنابراین همانطور که «مان موهان سینگ» نخست وزیر سابق هند خواسته بود باید فرمانده ارتش پاکستان را به دهلی نو دعوت و برای صلح پایدار رایزنی کنیم تا نتایج مثبت بدست آید.

انتهای پیام/ح

نظر شما