شناسهٔ خبر: 25718050 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام:

فعاليت اتاق بازرگاني و اصناف کشور تشريفاتي است

عضو تشخيص مصلحت نظام گفت: فعاليت اتاق بازرگاني و اتاق اصناف کشور بيشتر تشريفاتي است و بيشتر صاحب نظر شده‌اند و براي ما جزوه پخش مي‌کنند که اين کار درستي نيست.

صاحب‌خبر -

علي آقامحمدي در گفت ‌وگو با فارس در مشهد، حمايت از کالاي ايراني را مهم دانست و ادامه داد: فعاليت‌هاي تأمين اجتماعي، سيستم‌هاي قيمت‌گذاري، حمايت‌هاي مربوط به بحران‌هايي همچون تحريم و اخذ ماليات بايد به گونه‌اي باشد تا از کالاي ايراني حمايت شود.
وي متذکر شد: اخيراً با تدابيري که رهبر معظم انقلاب براي حمايت از کالاي ايراني انديشيده‌اند، علاوه‌بر ستاد فرماندهي اقتصادي رئيس‌قوه قضائيه، رئيس‌قوه مقننه و رئيس‌جمهور نيز در اين امر مشارکت دارند.
آقامحمدي خاطرنشان کرد: اميدوارم، حمايت از کالاي ايراني توسط ستاد فرماندهي اقتصادي، رئيس‌قوه قضائيه، رئيس‌قوه مقننه و رئيس‌جمهور نيز ساماندهي شود و گروه‌هاي ذي‌نفع بايد به صورت هماهنگ با هم کار کنند تا زنجيره‌هاي توليدي به صورت هماهنگ در کشور  فعاليت داشته باشند.
عضو تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر اينکه قيمت کالا در ايران بايد با قيمت تمام‌شده بين‌المللي سازگار شود، بيان داشت: قيمت فروش محصولات جهاني است و ما نمي‌توانيم بر روي محصولات از جانب خود قيمت‌گذاري کنيم و بگوييم با تعرفه آن را حفظ مي‌کنيم، بلکه حتماً بايد رقابت اساسي در ميان توليدکنندگان ايجاد کنيم و تعرفه تنها در موارد استثنايي بايد استفاده شود.
وي با اشاره به اينکه اگر يکي از زنجيره‌هاي توليد کار نکند توليد لنگ مي‌ماند، افزود: اتاق بازرگاني و اصناف بايد متحول شوند و سيستم‌هاي دولتي به تنهايي براي حمايت از کالاي ايراني کافي نيست و اتاق‌ها هم بايد در تعامل با دولت باشند و خواسته‌هاي خود را به صورت منطقي مطرح کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما