شناسهٔ خبر: 25717946 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

نماینده ایران در سازمان ملل: اسرائیل از مصونیت آمریکا برای انجام جنایت برخوردار است

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: آنها در شرایطی به حملات خود علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهند که به حمایت آمریکا پشت‌گرم هستند و برای آنها مصونیت فراهم می‌کند.

غلامعلی خوشرو با ابراز تاسف از اینکه غیرنظامیان درصد بالایی از قربانیان درگیری های مسلحانه را تشکیل می‌دهند اظهار داشت: دور جدید کشتار شهروندان فلسطینی در غزه به ویژه کودکان و زنان، در حقیقت ادامه همان شیوه جنایتکارانه ای است که رژیم صهیونیستی در هفت دهه گذشته علیه فلسطینیان بکار گرفته و استمرار این جنایت ها در شرایطی است که این رژیم توسط آمریکا از مصونیت کامل در شورای امنیت برخوردار است. وی افزود: این تجاوزات و جنایت ها در انظار سازمان ملل و شورای امنیت اتفاق می افتد و بدتر اینکه این جنگ غیرانسانی از حمایت کامل نظامی، آموزشی و لجستیکی آمریکا برخوردار است. خوشرو تاکید کرد که هیچ کس در جنگ برنده نمی شود و جامعه بین المللی باید به خاطر جلوگیری از این آلام به مناقشات موجود پایان دهد و مانع بروز مناقشات جدید شود که قربانیان آن غیرنظامیان هستند.

خبر دیگر اینکه یک سازمان یهودی فاش کرد که سفیر آمریکا در تل آویو در مراسم ضیافت شام این سازمان شرکت کرده و هدیه‌ای گرفته است که حاوی پیام سیاسی خطرناکی است. براساس اعلام جمعیت صهیونیستی “احیاه”، در این هدیه که تابلویی از بخش قدیمی قدس اشغالی است و به دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی اعطا شده، مسجد “قبه الصخره” با معبد ادعایی سلیمان جایگزین شده است. مسجدالاقصی نیز در این تصویر دیده می‌شود.

به گفته یکی از کارشناسان این سازمان یهودی، دعوت از سفیر آمریکا و اعطای چنین هدیه‌ای به وی با هدف تمجید از او به دلیل انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی صورت گرفته و فریدمن از این هدیه با روی باز استقبال کرد. گفتنی است رژیم صهیونیستی سال‌هاست به دنبال ساخت معبد ادعایی سلیمان در محل قبه الصخره و مسجد الاقصی است. در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی از تشکیل یگانی در ارتش برای سرکوب «تظاهرات بازگشت» مردم غزه و فلسطین خبر داد. سایت صهیونیستی واللا نزدیک به محافل جاسوسی رژیم صهیونیستی نام این یگان را « متمون» اعلام کرده است که تحت فرماندهی یک افسر عالی رتبه قرار دارد و شامل صدها نفر از کارمندان فعال در زمینه تکنولوژی و نظامیان و عناصر مهندسی و آکادمیک می‌شود که به دنبال راه حل‌هایی هوشمند برای تحت کنترل گرفتن اوضاع مرزها هستند.

اعتراض حامیان فلسطین به «هیلی»

حضور نماینده آمریکا نزد سازمان ملل، در دانشگاه «هیوستون» با حاشیه‌های زیادی مواجه شد و نیروهای پلیس به زور، حامیان فلسطین را از محل سخنرانی بیرون کردند. سر دادن شعارهای حامیان فلسطینیان حین سخنرانی «نیکی هیلی» در این دانشگاه، سبب ترس وی شد. اولین واکنش او به فریاد اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین، ترس و وحشت و سپس به زبان آوردن جمله «وای خدای من» بود. دانشجویان، خطاب به هیلی گفتند شما دولت آمریکا به حمایت از نسل کشی در فلسطین ادامه می‌دهید. سپس دانشجویان به صورت هماهنگ فریاد می‌زدند: «نیکی هیلی تو خواهی دید که فلسطین آزاد خواهد شد؛ به نسل کشی در فلسطین پایان دهید». از سویی سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اندونزی ورود اسرائیلی ها به این کشور در پی حوادث اخیر در نوارغزه را ممنوع اعلام کرده و برای اسرائیلی‌ها ویزا صادر نخواهد کرد. «امانوئل نحشون» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که دولت اندونزی از هفته گذشته تصمیم خود را مبنی بر ممانعت از ورود اسرائیلی‌ها به این کشور عملی کرده است. اندونزی کشتارهای وحشیانه فلسطینیان به دست اشغالگران صهیونیست در جریان تظاهرات بازگشت در نوار مرزی غزه را به شدت محکوم کرده است. همزمان مردم پایتخت افغانستان نیز با اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین نسبت به اقدامات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند. مردم کابل همراه با بسیاری از علما و روحانیون افغانستان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با برگزاری همایشی نفرت و انزجار شدید خود را نسبت به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را ابراز داشتند.در این حال آنگولا سفیر خود در تل‌آویو را به دلیل شرکت در جشن انتقال سفارت آمریکا به قدس بدون اطلاع قبلی به وزارت خارجه کشورش، عزل کرد.

در خبری دیگر بنابر اعلام منابع داخلی فرانسه، نخست‌وزیر این کشور سفر خود به سرزمین های اشغالی فلسطین را به دلیل مسائل داخلی لغو کرد. «ادواردو فیلیپ» سفر برنامه‌ریزی شده به سرزمین های اشغالی را لغو کرد. در این حال وزیر انرژی رژیم صهیونیستی با حمله به اتحادیه اروپا به خاطر درخواست تحقیقات درباره برخورد خشن پلیس اسرائیل با معترضان حامی غزه، آنها را به جهنم حواله داد. «یووال اشتاینیتز» گفت اتحادیه اروپا باید به جهنم برود.

افشاگری رادیو رژیم صهیونیستی

رادیو رژیم صهیونیستی از حضور شماری از فرماندهان نیروی هوایی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اردن با همتایان صهیونیست خود در نشستی در شهر هرتزلیا پرده برداشت. این افشاگری به صورت زنده و ظاهرا بدون هماهنگی انجام گرفته است به نحوی که مجری رادیو با قطع سخنان همکارش به وی گوشزد کرد که نظارت نظامی اجازه انتشار چنین اطلاعاتی را نمی‌دهد. بعد از آن، این مجری از ارائه اطلاعات بیشتر امتناع کرد وبه مسائل دیگری پرداخت. خبر دیگر اینکه فلسطین (تشکیلات خودگردان) به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی پیوست.

نظر شما