شناسهٔ خبر: 25715161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کامیونداران سه شهرستان شرق گلستان دست از کار کشیدند

گنبدکاووس - ایرنا - جمعی از کامیونداران شهرستان های آزادشهر، مینودشت و گالیکش در شرق استان گلستان در اعتراض به وضعیت حمل و نقل در میدان جمهوری شهر آزادشهر تجمع کرده و دست از کار کشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، از صبح چهارشنبه جمعی از کامیونداران شهرستان های مذکور به دلیل مشکلات وضعیت حمل و نقل و وضعیت اقتصادی خود، حدود 50 دستگاه کامیون را در یکی از ضلع های میدان جمهوری شهر آزادشهر متوقف کرده و خواستار رفع مشکلات خود شدند.
کامیونداران در اعلام موارد اعتراضی خود به خبرنگار ایرنا گفتند: کرایه حمل و نقل کامیون ها از سال 92 تاکنون هیچ تغییری نکرده ولی تورم باعث رشد هزینه های خودرو آنان شده و وضعیت معیشتی آنان با مشکل روبرو است.
به گفته کامیونداران، قیمت لوازم یدکی کامیون با رشد چشمگیر دو الی سه برابری، فشار سنگینی را بر آنها تحمیل کرده و افزایش نرخ بیمه نیز مشکلات کامیونداران و رانندگان را دوچندان کرده است.
به گفته آنها ، برخی از کامیونداران و رانندگان مطالبات چند صد میلیون ریالی از شرکت های باربری نظیر آبادان و خلیج فارس داشته و با گذشت چندین ماه مطالبات خود را دریافت نکرده اند.
برخی از کامیونداران در ادامه افزودند: برخی از کامیونداران و رانندگان به دلیل تاخیر بیش از حد در دریافت مطالبات از شرکت های باربری، مجبور می شوند حواله های خود را با کم کردن میزانی از طلب، به دلالان بفروشند.
کامیونداران و رانندگان با تاکید بر اینکه دوستداران و خادمان کشور هستند، محاسبه نرخ بار بر مبنای تن بر کیلومتر را خواسته اصلی خود عنوان کردند.
آنها با اشاره به بی تفاوتی سندیکای کامیونداران عنوان کردند: توقع ما این بود که سندیکا از حق و حقوقمان حمایت کند و پیگیر مشکلاتمان شود اما آنها برای بهبود وضعیت بغرنج مالکان کامیون ها هیچ تلاشی نمی کنند.
تجمع کنندگان خاطرنشان کردند: از صبح که در اینجا جمع شده ایم، هیچ مسئولی برای حل مشکل و یا حداقل شنیدن مشکلات ما اینجا نیامده و گویا مسئولان نیز ما را رها کرده اند.
کامیونداران خاطرنشان کردند: تا زمانی که مشکل ما رفع نگردد بی حرکت ماندن کامیون ها برای مالکان به صرفه تر می باشد.
9433/1860

نظر شما