شناسهٔ خبر: 25714729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رتبه نخست بانک صنعت ومعدن در پرداخت تسهیلات تولیدی

غضنفری گفت: بانک صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه نخست را دارد، این مساله در این بانک به وضوح دیده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مهرداد غضنفری، معاون استاندار قم،روز چهارشنبه در دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: نقش مدیران بانک ها در این عرصه محسوس است و انتظار داریم به قوانین و راه های استفاده از دستورالعمل ها و بخشنامه ها در سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات آشنا باشند.

وی افزود: بانک ها علاوه بر تخصصی بودن که نحوه فعالیتشان را از هم متمایز می کند، باید نگاه دو سویه به تولید و منافع بانک داشته باشند و این نگاه را در بدنه بانک تزریق نمایند.

وی ادامه داد:مدیران بانک ها باید خطر پذیری را در عمل نشان دهند؛ با توجه به این که بانک صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه نخست را دارد، این مساله در این بانک به وضوح دیده می شود.

غضنفری بیان کرد: آماری که در رتبه بندی بانک ها عنوان شده، به معنای نفی تلاش سایر بانک ها نیست و این رتبه بندی با توجه به درصدی که برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده بود، لحاظ شده است.

در میزان پرداختی بانک صنعت و معدن با 116.5 میلیارد تومان معادل 42.7 درصد، صادرات 19.8 درصد، ملت 12.5 درصد، ملی 9.4 و کشاورزی 8.2 درصد بیشترین درصد میزان پرداختی را به خود اختصاص داده اند.

وی عنوان کرد: بانک هایی که به بیش از 50 درصد افراد معرفی شده تسهیلات پرداخت نمودند در رتبه بندی لحاظ شدند و امسال این میزان 20 درصد افزایش یافته و به 70 درصد رسیده است.

سال گذشته 269.2 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید از سوی بانک های دولتی و خصوصی به متقاضیان در این استان پرداخت شده است.

دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد و سازمان هایی از جمله صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی کشاورزی، جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملکرد و برنامه های خود را ارائه دادند.

انتهای پیام /ح

بانکها در پرداخت تسهیلات انعطاف پذیری داشته باشند

نظر شما