شناسهٔ خبر: 25708431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار لرستان:

پایانه مسافربری خرم آباد 10 خرداد فعال می شود

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: پایانه مسافربری خرم آباد 10خرداد ماه امسال رسما فعالیت خود را آغاز می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا احمد مرادپور روز چهارشنبه در جلسه کارگروه ایمنی راه استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: پایانه مسافربری خرم آباد در حد ترمینال بین استانی نبوده و شاید بتوان آن را یک پایانه بین شهری نامید.
وی ایجاد آزادراه را برای توسعه هر کشوری ضروری دانست و افزود: احداث آزادراه به دلیل رعایت استانداردهای لازم می تواند در کاهش تلفات جاده ای نقش مهمی داشته باشد.
مرادپور ادامه داد: در ارایه آمار تردد خودروها در آزادراه خرم آباد - پل زال ضعف وجود دارد لذا بر اساس دریافت عوارض، آمار تردد را برای تصمیم گیری های نهایی جمع آوری شود.
وی همچنین گفت: این آزادراه با توجه به نوسازبودن و عمر کم آن مشکل روشنایی دارد و گاهی اوقات ریزش کوه موجب مسدود شدن جاده می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان بیان کرد: ایجاد پایگاه ثابت هلال احمر، ایجاد باند فرود بالگرد امداد در این آزاد راه ضروری است.
مرادپور با بیان اینکه محور ازنا - شازند به دلیل عرض کم خطرساز است گفت: اتوبوس های مسافربری دورود نباید از این محور تردد کنند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز در ادامه جلسه گفت: سال گذشته 374 تن در تصادفات جاده ای در استان کشته شدند که تعداد 12تن از آنان در آزادراه خرم آباد - زال جان خود را از دست دادند.
مصطفی ملکی صادقی ادامه داد: نرخ کرایه سواری در آزاد راه خرم آباد - پل زال با 25درصد افزایش از 120هزار ریال به 150هزار ریال رسیده است.
علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز در این جلسه گفت: محور ازنا-شازند دارای ردیف اعتبار ملی شده و این در حالی است که تاکنون وضعیت نامشخص داشته که با این شرایط تا هفته دولت امسال 18کیلومتر از طرح چهاربانده این جاده به بهره برداری می رسد.

** افزایش عوارض آزادراه خرم زال موجب افزایش تردد در محور خرم آباد - پلدختر شد
رئیس پلیس‌ راه استان لرستان گفت: افزایش هزینه عوارض آزادراه خرم ‌- زال موجب افزایش تردد در محور خرم‌ آباد- پلدختر و در نهایت افزایش تصادفات در این محور شده است.
سرهنگ مرتضی چغلوند افزود: بیشتر تصادفات در محور خرم ‌آباد - پلدختر به دلیل عرض کم جاده در کنار رودخانه کشکان به صورت رخ ‌به ‌رخ است که منجر به آلودگی رودخانه می شود.
وی دلیل اصلی ترافیک سنگین شهرستان پلدختر را وجود خودروهای سنگین و کامیون‌ ها دانست و اظهار داشت: در صورت ادامه افزایش هزینه آزادراه، تردد به محور قبلی افزایش بیشتری خواهد داشت.
رئیس پلیس راه لرستان افزود: با توجه به افزایش عوارض آزادراه باید درمقابل آن خدمات و امکانات ایمنی نیز ارائه شود؛ مردم از این عوارض رضایت ندارند.
وی گفت: تونل ‌های آزادراه تهویه مناسب ندارند که سبب تصادفات زنجیره‌ ای می‌ شود.
وی در خصوص خطرات محور ازنا - شازند اظهار داشت: این جاده به ‌جاده مرگ‌ شناخته می شود و قرار است پلیس‌راه در آنجا ایجاد شود.
رییس پلیس راه لرستان ادامه داد: تردد اتوبوس های مسافربری شهرستان دورود از جاده ازنا - شازند انجام می شود که باید رفت‌ و آمدها در این جاده محدود شوند.
وی افزود: جاده جایگزین این محور وجود دارد که یک جاده استاندارد، دارای روشنایی و مناسب تردد است و از شهر تنها 12 کیلومتر فاصله دارد.
3210/6060

نظر شما