شناسهٔ خبر: 25708071 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

جاسمی تشریح کرد:

میزان وابستگی سیاسی اروپا و آمریکا چقدر است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات ضد ایرانی پمپئو تاکید دارد آمریکا از برجام خارج شده لذا نمی‌تواند درخواستی برای بازدید از سایت‌های هسته‌ای ایران داشته باشد.

صاحب‌خبر -

سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص شروط دوازده‌گانه وزیر خارجه آمریکا برای توافق جدید با ایران و تاثیر این شروط بر مذاکرات ایران و اروپا، گفت: ایران به هیچ عنوان دیگر با آمریکا وارد مذاکره نخواهد شد، با توجه به اینکه از برجام هم خارج شده و اصول و قواعد بین‌المللی را زیرپا گذاشتند نباید شروط جدیدی را مطرح کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به موجب خروج آمریکا از برجام در تلاش است تا توافق هسته‌ای را با طرف‌های اروپایی حفظ کند البته با این شرط که تضمین‌های عملی به ایران داده شود.

وی افزود: وزیر خارجه آمریکا در بیان شروط تنها یاوه گویی کرده است زیرا جمهوری اسلامی توجهی به این شروط نخواهد داشت. پمپئو در اظهارات خود به طرح مسائلی پرداخته که خطوط قرمز جمهوری اسلامی محسوب شده و در هیچ شرایطی قائل به مذاکره در این محورها نخواهد بود.

جاسمی یادآور شد: آمریکا از برجام خارج شده لذا نمی‌تواند درخواستی برای بازدید از سایت‌های هسته‌ای ایران داشته باشد، همچنین اجازه دخالت در حوزه موشکی و دفاعی و حمایت جمهوری اسران از ملت مظلوم فلسطین و سوریه ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: این شروط در افزایش فشار آمریکا به اروپایی‌ها تاثیرگذار خواهد بود اما بهتر است اروپایی‌ها با حفظ استقلال سیاسی خود تصمیمات بین‌المللی را بر اساس قواعدی که در گذشته به آن پایبند بودند، اتخاذ و به آنها عمل کنند./

پایان پیام

نظر شما