شناسهٔ خبر: 25707409 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

جعفرزاده ایمن‌آبادی:

کسر ۱۶ تا ۴۰ درصدی قرارداد هنرمندان از سوی بیمه توجیه قانونی ندارد

عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه کاهش مبالغی از قراردادهای هنرمندان توجیه قانونی ندارد، گفت: نگاه درآمدزایی از هنر، آسیب‌های جدی برای این حوزه به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اقدام سازمان تامین اجتماعی مبنی بر کسر 16 تا 40 درصد از قراردادهای هنرمندان را غیرعادلانه خواند، گفت: برای ایجاد نشاط و زودن فضای افسردگی در اجتماع باید هنرمندانی که در جهت سلامت روانی جامعه حرکت می‌کنند مورد حمایت قرار داد نه آنکه به انحای مختلف از درآمد محدود آن‌ها کاست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش مبالغی از قراردادهای هنرمندان توجیه قانونی ندارد، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به لحاظ قانونی نمی‌تواند تا 40 درصد از قراردادهای هنرمندان را به دلایلی همچون حق بیمه بکاهد لذا کمیسیون فرهنگی مجلس به‌عنوان کمیسیون تخصصی باید با دعوت از مسئولان تامین اجتماعی این مسئله را دنبال کند و در احقاق حق هنرمندان مُصر باشد.

وی با یادآوری اینکه هنرمندان درآمد پایدار ندارند لذا روا نیست از همان درآمد مقطعی آن‌ها نیز مبلغ هنگفتی کم شود، بیان کرد: کسر مبالغی از قراردادهای هنرمندان توسط سازمان تأمین اجتماعی غیرقابل توجیه است و باید پرسید این مبلغ بابت چه خدماتی اخذ می‌شود.

جعفرزاده ایمن‌آبادی بر لزوم حمایت از هنرمندان تأکید کرد و افزود: به جرات می‌توان گفت که هنرمندان وضعیت سخت و معیشت حداقلی دارند اما در حالی تامین اجتماعی بر درآمدزایی خود از این محل اصرار دارد که نگاه درآمدزایی از هنر، آسیب‌های جدی برای حوزه به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس تاکید کرد: بسیاری از هنرمندان به صورت داوطلبانه و اختیاری بیمه‌پرداز سازمان تامین اجتماعی هستند و عجیب است که مجدداً سازمان تأمین اجتماعی برای دریافت چنین مبلغی از قرارداد هنرمندان اقدام کند زیرا این نوع رفتارها به لحاظ حقوقی و انسانی قابل قبول نیست./

پایان پیام

نظر شما