شناسهٔ خبر: 25704239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیشرفت 35 درصدی ساختمان مرکز توانبخشی اختلالات بلع و تغذیه در اردکان

خبرگزاری صداوسیما

مرکز تخصصی اختلالات بلع و تغذیه در شهرستان اردکان با مساحت 212 هزار متر مربع و با زیربنای هزار 156 متر مربع در حال ساخت می باشد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگز اری صدا وسیما مرکز یزد رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان از پیشرفت 35 درصدی ساختمان «مرکز جامع توانبخشی اختلالات بلع و تغذیه » ویژه معلولان ذهنی در شهرستان اردکان خبر داد.

امیرولی عضدزاده افزود : ارایه خدمات دندان‌پزشکی برای معلولان ذهنی یکی از سخت‌ترین اقدامات دندان‌پزشکی است که معمولا باید توسط تیمی از متخصصان و در حالت بیهوشی انجام شود ، وی آشنا نبودن دندانپزشکان به درمان بیماریهای دهان و دندان معلولان ذهنی و محدودیت وجود مراکز ویژه اختلالات دهان و دندان معلولان ذهنی در استان و کشور را از بزرگترین مشکلات این گروه از معلولان بر شمرد .

 وی اشاره کرد : متاسفانه این افراد به علت تعدد مشکلات جسمی طولانی بودن خدمات توانبخشی ،‌ مصرف داروهای متعدد و غیره از بهداشت دهان و دندان خوبی برخوردار نبوده و زمانی برای دریافت خدمات دندان پزشکی مراجعه می‌کنند که مساله آنان حاد شده است.

رئیس بهزیستی اردکان گفت : ایجاد مرکز تخصصی اختلالات بلع و تغذیه و دندانپزشکی معلولین ذهنی اردکان توسط خیران را گامی در راستای خدمت هر چه بیشتر به این قشر از معلولان می باشد که این مرکز نخستین مرکز خصوصی و تخصصی اختلالات بلع و تغذیه و دندانپزشکی معلولین ذهنی در استان و شهرستان اردکان است .

عضدزاده افزود : با همکاری خیّر عبدالرحیم داوری در زمینی به مساحت هزار 212متر مربع و با زیربنای هزار 156 متر مربع در حال ساخت می باشد و تا کنون با پیگیری و جلب مشارکت خیرین پیشرفت 35 درصدی داشته است.

رئیس بهزیستی اردکان گفت : بیش از 50 هزار نفرمعلول دراستان و 2 هزار معلول در شهرستان اردکان زندگی می کنند و مرکز تخصصی اختلالات بلع و تغذیه و دندانپزشکی می تواند علاوه بر این تعداد معلول در سطح شهرستان و استان منطقه جنوب شرق کشور را نیز پوشش دهد.

نظر شما