شناسهٔ خبر: 25701427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری قزوین:

اعتیاد با برگزاری جلسات کاهش نمی‌یابد

نمایندگی قزوین

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار قزوین بابیان اینکه با برگزاری جلسات و پخش کلیپ، میزان اعتیاد کاهش نمی‌یابد، گفت: مقابله با اعتیاد به مواد مخدر باید اجتماعی شده و به خود مردم سپرده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا آشناگر در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان‌های مردم‌نهاد استان قزوین، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را یک ضرورت جدی در جامعه دانست و اظهار کرد: سمن‌ها به‌عنوان تشکل‌های مردمی در این خصوص می‌توانند به‌طور پررنگ ایفای نقش کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: توان دولت برای کنترل اعتیاد آن‌چنان بالا نیست اما ورود گروه‌های تخصصی و مردم قدرت ما را در این زمینه افزایش می‌دهد.

وی، نقش آموزش‌وپرورش را در پایه‌ریزی برای پیشگیری و کنترل اعتیاد بسیار کلیدی دانست و اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیار زیادی هم در گروه‌های دانش‌آموزی و هم در حوزه اولیا و مربیان در زمینه کنترل این آسیب بزرگ اجتماعی وجود دارد که باید از آن‌ها بهره‌مند شویم.

آشناگر بابیان اینکه مواد مخدر پدیده پیچیده‌ای است که دشمنان ما به‌طورجدی پیگیر گسترش آن هستند، ادامه داد: حل معضل‌های اجتماعی با تشکیل کارگروه ممکن نیست در غیر این صورت تاکنون باید تمام این مشکلات با برپایی تعداد زیادی کارگروه حل‌شده بود.

وی با اشاره به اینکه اندیشمندان مسائل اجتماعی را ناشی از ساختارهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی می‌دانند، تصریح کرد: یکپارچه‌سازی کارها باید موردتوجه سمن‌ها قرار گیرد به‌گونه‌ای که با تقسیم‌کار اجتماعی، امور تخصصی بر عهده سمن‌های مرتبط قرارگرفته و فعالیت‌های سایر دستگاه‌ها در این حیطه به افزایش توانمندی آن‌ها کمک کند.

آشناگر با تأکید بر اینکه فعالیت سمن‌ها باید سودآوری داشته باشد، گفت: نقش سمن‌ها نباید تنها به توزیع کتابچه و پوستر در همایش‌ها تقلیل یابد بلکه به‌عنوان بازوی کمکی دولت بخشی از وظایف اصلی به آن‌ها سپرده شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتیاد مسئله‌ای است که علاوه بر فرد، خانواده، محل کار وی و جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد از این‌ رو اقدامات در این حوزه باید در بسته جامع و کاملی از خدمات انجام شود که آموزش و فرهنگ تنها یک بخش از آن است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اعتیاد به‌تدریج به یک معضل جدی تبدیل و میزان گسترش آن نگران‌کننده است و برای کنترل آن باید یک سری کارهای جسورانه انجام داد صرفاً با پخش کلیپ و دوره آموزشی هیچ معتادی امکان بازگشت ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما