شناسهٔ خبر: 25699793 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمترین خبرهای جهان (7-19)

"ال گرین" عضو دموکرات مجلس نمایندگان امریکا گفت چنانچه در انتخابات پیش رو ، اکثریت مجلس را در اختیار بگیریم ترامپ را استیضاح خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما مهمترين رويدادهاي جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذيل است ..

آمريکا
ـ "ال گرین" عضو دموکرات مجلس نمایندگان امریکا تهدید کرد : چنانچه در انتخابات پیش رو ، اکثریت مجلس را در اختیار بگیریم ترامپ را استیضاح خواهیم کرد.

ـ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد پیش از ماه نوامبر، پیشنهاد خواهد داد دور تازه ای از کاهش مالیات ها صورت گیرد.

ـ رزم ناو "یو اس اس میلیس" نیروی دریایی آمریکا، برای تقویت دفاع در برابر هر گونه حمله موشکی احتمالی کره شمالی یا هر کشور دیگری در شرق آسیا روز سه شنبه (22 مه ) وارد ژاپن شد.
ـ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، اگر این دیدار به‌زودی برگزار نشود، شاید در زمان دیگری اتفاق بیفتد.
ـ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد فکر می کند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی درباره خلع سلاح هسته ای جدی است.

ـ وزیر امور خارجه آمریکا گفت ملت ایران خودشان باید نوع حکومت شان را انتخاب کنند. سیاست ما تغییر نظام ایران نیست و اگر ملت ایران این حکومت را می خواهد در این انتخاب کاملا آزاد هستند.
ـ مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت خواسته های ما از ایران توهم و خیال پردازی نیست بلکه این مطالبات ساده و امکان پذیر است.
ـ وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ما با هر اقدامی علیه اسرائیل در دیوان کیفری بین المللی مخالفت خواهیم کرد.

انگليس

ـ شرکت نفتی انگلیسی بریتیش پترولیوم از احتمال قطع همکاری با ایران به علت تحریم و تهدیدهای اقتصادی امریکا خبر داد.

آلمان

ـ شش بانک از مجموعه فولکس بانک‌های آلمان می‌خواهند با وجود خطر تحریم‌ ، تامین اعتبار شرکت‌های صادرکننده به ایران را ادامه دهند.

اتريش

ـ شرکت ملی نفت و گاز اتریش OMV اعلام کرد که با وجود خروج امریکا از برجام ، هم اکنون برنامه ای برای توقف طرح هایش در ایران ندارد.

بحرين

ـ مرکز حقوق بشر بحرین (BCHR) از ثبت ۲۶ بازداشت و ۱۷ تظاهرات طی هفته گذشته در بحرین خبر داد .

ايران

ـ نشست کمیسیون عالی کنترل و پیشگیری بیماری های غیر واگیر با حضور وزیر بهداشت ایران در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار شد.

ـ نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تجاوزات و جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه و عربستان سعودی در یمن در مقابل دیدگان سازمان ملل و شورای امنیت اتفاق می افتد و بدتر اینکه این جنگ غیرانسانی از حمایت کامل نظامی، آموزشی و لجستیکی امریکا برخوردار است.

ـ امیر حسین زمانی نیا معاون وزیر نفت ایران روز سه شنبه گفت احتمال همکاری تهران با شرکت های اروپایی متوسط را که کمتر به بازار آمریکایی وابستگی دارند، رد نمی کند.

فرانسه 

ـ مکرون رییس جمهور فرانسه برای نخستین بار بعد از انتخابش به عنوان رئیس جمهوری فرانسه برای دیداری دو روزه پنجشنبه راهی روسیه می شود.

ـ 125 نفر از شهروندان فرانسوی به علت شرکت در تظاهرات سراسری ضددولتی بازداشت شدند .

ـ دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور در گفت و گویی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی اظهار داشت پاریس به تعهدات خود در مورد برنامه هسته ای ایران، مسئله سوریه و بحران یمن پایند است.

روسيه 

ـ مشاور سیاست خارجی کرملین گفت : مواضع ضد ایرانی امریکا به بهبود روابط روسیه و اروپا منجر خواهد شد.
ـ مقامات و شخصیت های سیاسی ، نمایندگان مجلس دوما و تحلیلگران و کارشناسان روسی ، به اظهارات وزیرامورخارجه آمریکا واکنشی تمسخرآمیز و طعنه آلود نشان دادند .

ـ ژنرال ولادیمیر بوگتیروف کارشناس نظامی روس با تایید خبر هدف قرار گرفتن یک فروند پهپاد در نزدیک پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم سوریه، این پهپاد را متعلق به آمریکا خواند.

امارات عربي متحده

ـ قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات عربی بعد از انتشار گزارشهایی مبنی بر اینکه پسر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با فرستاده ای که نماینده ولیعهدهای امارات عربی متحده و عربستان سعودی بودند، ملاقات کرده است، گفت کشورش برای تاثیر گذاشتن بر انتخاب ترامپ تلاش نکرده است.

کره جنوبي

ـ سخنگوی دولت کره جنوبی اعلام کرد مذاکرات سطح بالا بین دو کره احتمالا بعد از رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در 25 ژوئن، برگزار خواهد شد.
ـ ­یک مقام مسئول در وزارت اتحاد کره جنوبی گفت: کره شمالی پذیرفته است خبرنگارانی از همسایه جنوبی به این کشور بروند تا از تاسیسات آزمایش هسته ای بازدید کنند.

سرزمين هاي اشغالي

ـ جنگنده های اسرائیلی قایق هایی را که برای استقبال از کاروان «شکست محاصره نوار غزه» آماده شده بودند هدف قرار دادند. در این بمباران یکی از این قایق ها آتش گرفت.

ـ صدای انفجار در مناطق غربی نوار غزه به گوش رسید .

عربستان 

ـ یکی از فرماندهان لشکر نهم مزدوران عربستان و شماری از همراهان وی در منطقه الجوف یمن به دست نیروهای یمنی به هلاکت رسیدند.

يمن 
ـ مواضع نیروهای هوادار عبدربه منصور هادی و ائتلاف (متجاوزان) در ساحل غربی تعز، جنوب یمن، با موشک زلزال 2 مورد هدف قرار گرفت.

لبنان

ـ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز جمعه به مناسبت روز مقاومت و آزادسازی در ساعت پنج و نیم عصر (هفت عصر به وقت تهران) سخنرانی می کند.

عراق

ـ حیدر العبادی نخست وزیر عراق سه شنبه تکرار انتخابات را بعید دانست و بر ضرورت تحقیق درباره نتایج نهایی آن تاکید کرد.


نظر شما