شناسهٔ خبر: 25694563 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عملکرد چهار ماهه بانک ها در پرداخت تسهیلات برای طرحهای اشتغالزایی

رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 4200 میلیارد تومان برای 12 هزار طرح اعتبار در نظر گرفته شده تا از طریق بانکهایی مانند کشاورزی، پست‌بانک، و توسعه تعاون به متقاضیان پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

عملکرد چهار ماهه بانک ها در پرداخت تسهیلات برای طرحهای اشتغالزاییبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛  غلامرضا کاتب در نشستی که با حضور محمدباقر نوبخت و اعضای فراکسیون در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد افزود: این در حالی است که مشخص نیست هر یک از بانکها چه رقمی بابت این طرحها به متقاضایان پرداخت کردند.

فرهی مدیرعامل پست بانک نیز با اشاره به اینکه در پنج ماهه اخیر پرداخت تسهیلات در این بانک سرعت بالایی داشته گفت: تاکنون درخواست 700 میلیارد تومان تسهیلات در قالب 2728 طرح ارائه شده که حدود 228  میلیارد تومان در بانک مصوب شده که اعتبارات نیز در حال پرداخت است.

وی افزود: برای 228 میلیارد تومان پرداختی به ازای 928 طرح حدود 13 هزار شغل ایجاد شده است.

همچنین مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: با توجه به اینکه اولین مبلغ واریز وجوه برای طرحهای اشتغال روستایی از صندوق توسعه ملی از انتهای دی ماه آغاز شده تاکنون 4 ماه از زمان اجرای این طرح‌ها در بانک توسعه تعاون گذشته است.

وی افزود: تا پایان 31 اردیبهشت 2834 طرح به ارزش 974 میلیارد تومان به بانک معرفی شده است.

مهدیان ادامه داد: 257 طرح به مبلغ 225 میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده است.

فنودی معاون اعتبارات بانک کشاورزی با بیان اینکه تاکنون 2 مبلغ 750 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در بانک کشاورزی دریافت شده است گفت: تا به امروز 12955 طرح برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده است.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت‌ 2834 طرح به مبلغ 1100 میلیارد تومان در بانک تصویب نشده و عودت داده شده است.

معاون اعتباری بانک کشاورزی ادامه داد: مجموعا 1229 فقره طرح به ارزش 315 میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده است.

نظر شما