شناسهٔ خبر: 25694466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دبیر بزرگداشت حماسه سوم خرداد:

فتح خرمشهر پیام‌آور عزت و استقامت ملت ایران است/ برگزاری بیش از 130 برنامه متنوع به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

دبیر بزرگداشت حماسه سوم خرداد گفت: فتح خرمشهر پیام‌آور عزت و استقامت ملت ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، ثامر چنعانی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حماسه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: روز سوم خرداد از نقاط پرافتخار تاریخ به ویژه سال‌های دفاع مقدس است که اراده، ایثارگری و مقاومت ملت ایران در آن نمایش داده شد.

وی افزود: فتح خرمشهر پیام‌آور عزت، پایمردی و استقامت ملت ایران است که با اندیشه ناپاک متجاوزان مقابله شد و این حماسه نقطه عطفی است که برای همیشه ماندگار و زنده ماند.

دبیر بزرگداشت حماسه سوم خرداد اضافه کرد: عملیات بیت‌المقدس جزء ماندگارترین و بی‌نظیرترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس بود که جوانان و نیروهای مسلح ما با ایثار، ابتکار، ایمان و وحدت، خرمشهر را پس از 19 ماه اسارت آزاد کردند.

چنعانی با تأکید بر اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر حاوی درس‌های بزرگی است، عنوان کرد: شهادت‌طلبی رزمندگان و اطاعت از ولایت دو ویژگی شاخصی بود که در عملیات بیت‌المقدس به نمایش درآمد.

وی اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته برنامه‌هایی مختلف و متنوعی با موضوع سوم خرداد در سطح کشور، استان و شهرستان برگزار می‌شود.

دبیر بزرگداشت حماسه سوم خرداد توضیح داد: امسال بیش از 130 برنامه مختلف به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد که از مهم‌ترین آنها گردهمایی بزرگ نیروهای مسلح، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری همایش بزرگ فاتحان اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی، برگزاری جشن‌های پیروزی و ... است.

چنعانی بیان کرد: همچنین به مناسبت این حماسه عظیم تعدادی از پروژه‌های عمرانی در سطح خرمشهر افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/ذ

نظر شما