شناسهٔ خبر: 25689362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

پوشش پذیرایی سه میلیون و ۲۶۰ هزار زائر حسینی در سال گذشته

یاسوج- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد از پوشش پذیرایی سه میلیون و ۲۶۰ هزار زائر حسینی در سال ۹۶ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله نظر پور ظهر سه شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان افزود: در سال گذشته، ۲۷ ‌موکب با محوریت استان پوشش خدماتی به زائرین را انجام دادند که ۱۷ ‌موکب از آن در استان قرار داشت.

نظر پور تصریح کرد: این در حالی است که در سال ۹۵ ‌تنها ۷ موکب با نام استان داشتیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به جمع آوری کمک ها پس از ماموریت اربعین ۹۶، گفت: همچنین تحقق ۸ میلیارد تومان کمک تبدیل شده در سال ۹۶ را شاهد بودیم.

وی به ماموریت های بازسازی استان در کشور عراق اشاره کرد و بیان داشت: استان در بازسازی فازهایی به وسعت ۳۰ هکتار در نجف همکاری دارد و تاکنون دو فاز آن نیز به بهره برداری رسیده است و با تکمیل فاز سوم تا پایان سال ۹۷، پوشش ۱۰۰ هزار نفری زائرین را شاهد خواهیم بود.

نظرپور با بیان اینکه در سال ۹۶ با پیگیری های انجام گرفته ۱۰ هزارو ۱۴۰ متر زمین برای ایجاد زیرساخت های خدماتی به استان اختصاص یافت، اظهار کرد: از سال ۹۷ به مدت ۱۷ سال اربعین حسینی در فصل گرم خواهد بود و پوشش خدماتی در چادر ها قابل تحمل نیست و باید ظرفیت های زیرساختی در منطقه هدف ایجاد شود.

وی افزود: همچنین با توجه به تخصیص مکان در شهرهای نجف و کربلا، در مباحث تجهیزی مشکلاتی وجود دارد و باید امکلانات لازم تامین شود.

نظر شما