شناسهٔ خبر: 25687239 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان محیط زیست در جمع خبرنگاران:

سهم ایران در توافقنامه پاریس تنها کاهش ۴ درصد گازهای گلخانه‌ای است/ بیهوده به سراغ ۸ درصد اضافه رفته‌ایم

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص الزامات موجود در توافقنامه پاریس که با نظر شورای نگهبان مورد بازبینی قرارگرفته است نیز گفت: باید تعهد ۱۲ درصدی ایران اصلاح شود، سهم ایران ۴ درصد است و بیهوده به سراغ ۸ درصد اضافه رفته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست و مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه همایش روز تنوع زیستی که در سازمان محیط زیست برگزار شد در جمع خبرنگاران حاضر شدند.

کلانتری در خصوص نشستنش در آخرین ردیف سالن گفت: نشستن مسئولین در ردیف جلوی سالن عرف بی‌ربطی است.

پزشکیان نیز دراین‌باره افزود: تصور من این است که این کار خوبی است یا اینکه کسی به اسم رئیس و یا معاون در ردیف نخست مراسم‌ها بشیند کار درستی نیست، هر جا، جا گیر آمد باید نشست.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: مجلس لایحه حمایت از محیط‌بانان را تصویب کرده و این بهترین خبری است که در روز تنوع زیستی می‌توان به دوستداران محیط زیست داد، چراکه این عزیزان به‌عنوان ضابطین قضایی شناخته‌شده و از فجایعی که برایشان پیش می‌آید جلوگیری می‌شود.

وی بابیان اینکه به دلیل تغییرات اقلیمی حیات‌وحش و تنوع زیستی نیز تحت تأثیر قرارگرفته‌اند اظهار داشت: دولت مصمم است این منابع ارزشمند را حفظ کند.

کلانتری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس خصوص برنامه این سازمان برای افزایش مناطق تحت حفاظتش نیز عنوان کرد: برای افزایش مناطق بررسی‌های فراوانی انجام‌شده و برای افزایش چیزی حدود 2 میلیون هکتار از مناطق با سازمان منابع طبیعی صحبت کرده‌ایم، که به زودی در شورای عالی محیط  زیست به تصویب خواهد رسید.

وی ادامه داد: با افزوده شدن این دو میلیون هکتار مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست به 13 درصد افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان محیط زیست واگذاری جزیره آشوراده را تکذیب کرد و گفت: به شعارها گوش ندهید، تنها 28 هکتار از کل جزیره آشوراده که خارج اختیار سازمان محیط زیست نیز هست در یک طرح گردشگری مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر این منطقه جدا شود خیالمان راحت می‌شود که به 600 هکتار مابقی جزیره آسیبی وارد نخواهد شد.

کلانتری در خصوص الزامات موجود در توافقنامه پاریس که با نظر شورای نگهبان مورد بازبینی قرارگرفته است نیز گفت: باید تعهد 12 درصدی ایران اصلاح شود، سهم ایران 4 درصد است و بیهوده به سراغ 8 درصد اضافه رفته‌ایم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص خاک خوردن لوایح محیط زیستی در مجلس اظهار داشت: احتمالاً مسئولان  پیگیری نمی‌کنند و یا در نوبت بررسی لوایح قرار دارند.

وی وجود قانون کاداستر را یکی از راه‌های مقابله با زمین‌خواری عنوان کرد و ابراز داشت: این قانون به تصویب رسیده اما اگر مجریان یا مهارت و انگیزه اجرایی داشتند یک متر از خاکه‌ای این کشور تصرف نمی‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما